Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

DV-band till iMovie


svagkyl

Rekommendera Poster

Jag har ett stort problem och undrar om vi har nån riktig videonörd i Göteborgsområdet här på forumet?

 

Vi filmade med en gammal videokamera på vårat bröllop i sommar och nu kan vi inte tanka över det till iMovie!!

 

Jag vet att det inte kommer gå heller därför att kameran inte har Firewire men finns det nån som sitter på nåt program eller vet hur jag kan lösa det här?? Kameran har mini-USB, DV Out och A/V Out. A/V out är i andra änden vanliga gul, vit och röd som man kan koppla direkt in i tv tex...

 

Så, finns det nån här som är bra på sånt här eller känner nån som är det så är jag oerhört tacksam för hjälp! Självklart kan jag betala en slant för besväret också!

 

Mycket tacksam för tips!

/Jack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett stort problem och undrar om vi har nån riktig videonörd i Göteborgsområdet här på forumet?

 

Vi filmade med en gammal videokamera på vårat bröllop i sommar och nu kan vi inte tanka över det till iMovie!!

 

Jag vet att det inte kommer gå heller därför att kameran inte har Firewire men finns det nån som sitter på nåt program eller vet hur jag kan lösa det här?? Kameran har mini-USB, DV Out och A/V Out. A/V out är i andra änden vanliga gul, vit och röd som man kan koppla direkt in i tv tex...

 

Så, finns det nån här som är bra på sånt här eller känner nån som är det så är jag oerhört tacksam för hjälp! Självklart kan jag betala en slant för besväret också!

 

Mycket tacksam för tips!

/Jack

DV Out är Firewire, men med en mindre kontakt än den som sitter på Macen. Du behöver en Firewire-kabel med en 4-stiftskontankt i ena änden och en (vanlig) 6-stifts i den andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, kan det vara så bra?! Det vore ju kanon i sådana fall!

 

Vet du var man kan hitta en sådan sladd? Har Apple det tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, kan det vara så bra?! Det vore ju kanon i sådana fall!

 

Vet du var man kan hitta en sådan sladd? Har Apple det tro?

I stort sett vilken datorsäljare som helst borde ha en. Kjell & Co och Clas Ohlson brukar ha.

 

Exempelvis:

http://www.kjell.com/content/templates/sho...38647&path=

Den översta här:

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=82011760

Eller:

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=134407

Fast biltemas verkar litet VÄL billiga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att är det en äldre videokamera kan datorn ha svårt att hitta den.Själv har jag en Sony handy cam som inte min Mac hittar.Fick gå till något i Sth om heter Cam rent och hyrde en kamera (Jvc).Då fungerade det klock rent.Goggla och kolla om din kamera kompatibel med Mac.Har för mig att det fanns mycket att läsa där ute.Cam Rent som okså drar över dv till dvd tar 368:- kr per band.Men då tror jag att du inte kan redigera filmen?La in en sådan fråga på forumet i dag.Tråden heter Dvd-r till Itunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...