Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skulle skjuta rådjur - sköt dottern i foten


snowreeler

Rekommendera Poster

Hade han verkligen jägarexamen? Han borde definitivt ha kört i "vapensäkerhet".

Djävla idiot rent ut sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte kunna skjuta ett rådjur, de är så söta, vem kan som är sund skjuta en kattunge t ex? (eller sin dotter) Däremot älgar är ju inte söta på det viset. Å vildsvin är ju så fula så de vill man ju skjuta å äta upp direkt bara för det, som straff. :devil:

 

Om nån vegetarian skulle säga nåt så kan man ju dra parallell till växtvärlden oxå, hur många skulle vårda ömt sitt ogräs och de allra fulaste växterna i sin trädgård? Nä de utrotas kvickt de med.

 

Eller hur många skulle köpa den fulaste sunkigaste bilen om allt annat var lika i jämförelse?

 

Eller vem skulle köpa en bostadsrätt i nån av miljonprogrammets allra fulaste och mest nedgångna betong-ghetto-områden?

 

Därmed får man väl säga att tyvärr så tycks utseendet spela en viktig roll. Det var ju inte bra, det är ju just det som ligger bakom alla problem i tonåren alla fall. Kan vi sätta en åldersgräns på detta inlägg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet bara att med många rådjur ökar fästingarna. Rådjuren är fästingarnas främsta värddjur. Många rådjur = ökad risk för TBE och Borelia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I alla fall där det finns TBE är det nog den bästa lösningen. Rådjur förökar sig snabbt så kommer det friska djur på ett par år

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Eller hur många skulle köpa den fulaste sunkigaste bilen om allt annat var lika i jämförelse?

 

Eller vem skulle köpa en bostadsrätt i nån av miljonprogrammets allra fulaste och mest nedgångna betong-ghetto-områden? ...

Det skulle jag, för det är nog det enda jag har råd med... :blushing:

 

On topic: Visste ni att man inte behöver licens på pilbåge? Varför det? Jo, man kan inte skjuta sig själv med den... :lol:

 

Jag hoppas att faderskapet i fråga lägger av med jakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte kunna skjuta ett rådjur, de är så söta, vem kan som är sund skjuta en kattunge t ex? (eller sin dotter) Däremot älgar är ju inte söta på det viset. Å vildsvin är ju så fula så de vill man ju skjuta å äta upp direkt bara för det, som straff. :devil:

 

Om nån vegetarian skulle säga nåt så kan man ju dra parallell till växtvärlden oxå, hur många skulle vårda ömt sitt ogräs och de allra fulaste växterna i sin trädgård? Nä de utrotas kvickt de med.

 

Eller hur många skulle köpa den fulaste sunkigaste bilen om allt annat var lika i jämförelse?

 

Eller vem skulle köpa en bostadsrätt i nån av miljonprogrammets allra fulaste och mest nedgångna betong-ghetto-områden?

 

Därmed får man väl säga att tyvärr så tycks utseendet spela en viktig roll. Det var ju inte bra, det är ju just det som ligger bakom alla problem i tonåren alla fall. Kan vi sätta en åldersgräns på detta inlägg?

Fantastiskt rolig vinkling på ämnet :hihihi:

 

Man kan ju inte annat än sucka. Hur mycket jag än kliar mig i hårbottnen, kan jag för mitt liv inte förstå hur f*n han lyckades skjuta dottern i foten. Det är obegripligt.

 

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker"

- Albert Einstein

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni ser ju överhuvudtaget inte det allvarliga och beklämmande i händelsen.

 

En far som så sällan ser sin dotter att han misstar henne för ett rådjur, det är ju det som är den stora grejen här.

Även en far måste lära känna sina barn, detta borde vara ett varnande exempel för alla fäder som tillbringar sin fritid på krogen eller med älskarinnan i stället för att umgås med sina barn.

Skrämmande utveckling!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni ser ju överhuvudtaget inte det allvarliga och beklämmande i händelsen.

 

En far som så sällan ser sin dotter att han misstar henne för ett rådjur, det är ju det som är den stora grejen här.

Även en far måste lära känna sina barn, detta borde vara ett varnande exempel för alla fäder som tillbringar sin fritid på krogen eller med älskarinnan i stället för att umgås med sina barn.

Skrämmande utveckling!

 

Någon kanske borde förtydliga för honom vad som menas med att: Träffa sina barn! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att det just nu sitter några allvarstyngda forumedlemmar och knåpar på inlägg om att man inte får skoja om sånt här. Hur roligt tror vi flickan tycker om att ha blivit skjuten i foten. Det är ju illa nog om man får en spik i foten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt dem knåpa. Kan de inte skilja på "ironi", "skämt" och "sarkasm" slår det bara tillbaka på dem själva.

 

Karln har klantat till det totalt! -Han har inte säkrat studsaren och tagit bort slutstycket samt kollat att det inte finns någon patron i loppet.

Dessutom har han förbrutit sig mot gyllene regeln 1 och 2 -1) Betrakta alltid ett vapen som laddat 2) låt aldrig låta någon komma framför vapnet -laddat eller oladdat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får absolut inte skoja om sådant här. Det kan vara antisemitism. :totaltgalen:

 

Nja, pappan kanske är "neger"? :spam:

 

Edit: Eller ännu värre, norrbagge? Blir det antinorrbaggeism då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker nog han borde sluta jaga kvinnor. Alla fall på det där sättet. :closedeyes:

 

Speciellt inte om det är fel art som har rådjursögon. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu råka jag läsa att flickan blev allvarligt skadad, det visste jag inte när jag skoja förut, så jag ber om ursäkt för det, skulle inte skoja om nåt sånt om jag vetat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom har han förbrutit sig mot gyllene regeln 1 och 2 -1) Betrakta alltid ett vapen som laddat

2) låt aldrig låta någon komma framför vapnet -laddat eller oladdat.

Gäller det även rådjuren? :detvarintejag:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BOM!! :stjarnsmall: he he!

 

Som arbetslös så måste jag väl se möjligheterna här. Liberala lagar och rättighet att försvara sig mot dylika grannar är så gott som en mänsklig rättighet. Köp din picka! Hos Jon!!!!

 

Det eller porr, jag har inte riktigt bestämt mig än. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan lyckas han med konststycket att träffa henne i just FOTEN?

 

Helt otroligt, men vad jag hörde på radion har han stått på altanen skjutit rådjuret i trädgården och sedan vänt sig in mot huset och laddat om. Då har han skjutit flickan i hälen när hon stog i hallen inne i huset!

-Helt osannolikt att någon kan bära sig så klantigt åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt otroligt, men vad jag hörde på radion har han stått på altanen skjutit rådjuret i trädgården och sedan vänt sig in mot huset och laddat om. Då har han skjutit flickan i hälen när hon stog i hallen inne i huset!

-Helt osannolikt att någon kan bära sig så klantigt åt.

Makalös pappskalle. Men han ångrar sig nog rejält nu. Synd att det måste hända då och då.

 

Aj, skjut dom alla!!
Ja, kan man inte skjuta samtliga djur i skogen (och kanske även människor som rör sig i skogen). Då borde ju sprittspridningen avta. Eller asfaltera all skogsmark - då har ju fästingarna inget gräs att sitta i.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får bara hoppas att klanten använt rådjursamunition (mantlad kula som inte svampas upp) och inte älgamunition (halvmantlad kula som svampar upp och ger ett stort utgångshål).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...