Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan omöjligt börja en mening med bokstaven X, kan ni?


sRa

Rekommendera Poster

Undrar om ni andra har samma problem med era telefoner eller om d bara är våra d e fel på?

 

Jag skulle förut skriva i programet anteckningar som följde med telefonen och skulle starta meningen med bokstaven X, men detta var helt omöjlig. Men klicka jag på en annan bokstav först så funkar det utan problem sen, men X som förstabokstav går inte :( Testade flera olika program & d va samma där så problemet ligger inte just i anteckningar. Provade sambons 3gs & precis samma problem där.

 

Vet ni vad man kan göra åt det?

 

 

Ps: Ett bra sätt att testa detta är att starta SmS, testa sedan om ni kan börja smset med bokstaven X.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart är inte detta ett skämt .......!

 

Hittar inget konstigt under inställningar, tangentbord så vet inte alls vad det kan bero på.

Blev nästan förvånad när ni skrev att d funkar problemfritt för er, då vi ändå är 2 här som har likadana telefoner & likadana problem. Hmmm :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sRa har faktiskt rätt när det gäller Anteckningar.

Trycker man på X så blir det antingen Z eller C.

Blev så efter OS-uppgraderingen.

Har en anteckning som börjar med X,

men den gjordes innan uppgraderingen!

 

/Berndt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore ju lite jobbigt att aldrig kunna skriva sms av typen "Xerxes, din gamle knök, vad har du för dig?"...

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går att börja meningar med X men det är väääldigt besvärligt. Jag satt och försökte och vart mer och mer förtvivlad och tänkte "va fan, är det fel på fingrarna eller huvudet", men efter någon minuts svärande så kom det ett X. Det blir säkert fixat i nästa uppgradering :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har ju att göra med att iPhonen korrigerar bokstävernas "tryckplatta" efter sannolikheten att det är just den ni ska ha. Dvs. förmodligen finns det inte ett ord i iPhone ordlistan som börjar på X. Ni som får till det lätt, har förmodligen lagt till ett ord eller två i listan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore ju lite jobbigt att aldrig kunna skriva sms av typen "Xerxes, din gamle knök, vad har du för dig?"...

 

 

/ Kiwi

 

Man kan ju ntrlgtvs börja meningen med ett mellanslag,

skriva X och sedan radera mellanslaget...

 

/Berndt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att det i 2.2.1 eller så inte gick att skriva ett speciellt ord, någon som kommer ihåg vilket det var? :huh:

Men hursomhelst, som MeXii förklarar det låter vettigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dvs. förmodligen finns det inte ett ord i iPhone ordlistan som börjar på X. Ni som får till det lätt, har förmodligen lagt till ett ord eller två i listan.

 

Jodå, när jag började med mellanslag, skrev Xerxes och raderade mellanslaget,

så var det inga problem att börja en ny anteckning med X.

 

/Berndt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först hade jag problem. Skrev sedan "Hej xerxes". backade tillbaka och testade lilla x och det gick bra. Sedan funkade stora X. Avslutade anteckningar och X funkade direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hos er som det fungerar, har ni autokorrigering av eller på?

 

Det är ju den som ställer till med problemen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick det inte heller att fungera först, tryckte på X en väldig massa gånger. Sedan lade jag ifrån mig telefonen för att fortsätta läsa i tråden och då kom efter en stund plötsligt alla X:en i en lång rad. Efter det går det fint att skriva X i början. Det är som om det måste "initiera" X:et innan man kan använda det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hos er som det fungerar, har ni autokorrigering av eller på?

 

Det är ju den som ställer till med problemen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är ju fantastiskt många ord som börjar på X. :)

 

Xenofobin hos Xerxes var synnerligen besvärande.

Xerofyterna i år har växt dåligt.

Xenotransplantationen misslyckades.

X-formeringen hos Y-vingen som Xantippa styrde vart ful.

Xerotin bör man undvika att andas in.

X-kromosomer är det som skiljer kvinnor från män.

 

:)

 

Irriterande måhända, men knappast jätteallvarligt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick det inte heller att fungera först, tryckte på X en väldig massa gånger. Sedan lade jag ifrån mig telefonen för att fortsätta läsa i tråden och då kom efter en stund plötsligt alla X:en i en lång rad. Efter det går det fint att skriva X i början. Det är som om det måste "initiera" X:et innan man kan använda det.

 

 

rättstavningen "lär" sig ord som du använder ofta. om du alltså skriver några ord och meningar som börjar med X så kommer den säkert lära sig det med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt, då va d inte bara här det var "fel" :) Ska mixtra lite & se om man kan lyckas få ordning på det genom att stänga av rättstvning osv som ni skrev. Anledningen till att jag irriterades så av detta är att min mailadress börjar just på X, och detta fenomen dyker ju även upp i safari o olika program och gör det krångligt att logga in på sidor där jag ska ange mejlen. Får jag inte ordning på telefonen blir nog ny mejladress lösningen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch sikket hemskt problem. Jag får nog lämna tillbaka min Iphone och skaffa ngt annat då ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla, funkar utmärkt för mig, autokorrigering är på (annars blir det ju hart när omöjligt att skriva rätt...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...