Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Havererande hårddisk?

chillano

Recommended Posts

Hej!

Jag har en två veckor gammal Macbook Pro 13" av den billigaste modellen. Upptäckte för några dagar sedan att hårdisken knastrar och "skrapar" ganska mycket vid boot-up samt när jag laddar saker, överför bilder osv. Ibland får jag badbollar när jag startar ett program, dock väldigt kortvariga sådana. I idle knastrar hårddisken också litegrann men ganska frekvent. Varningstecken?

Så gör den, min i alla fall. Badbollarna får man lära sig leva med. Knastrar/skrapar=tänker

Lita inte enbart på mitt inlägg, då jag inte är någon expert.

tack så mycket Matrix! Men det står att firmwaren är avsedd 7200 RPM - hårddiskar. Jag tror min är 5400 RPM om jag inte har fel?

Thomas Ytterberg
Jag har en två veckor gammal Macbook Pro 13" av den billigaste modellen. Upptäckte för några dagar sedan att hårdisken knastrar och "skrapar" ganska mycket vid boot-up samt när jag laddar saker, överför bilder osv. Ibland får jag badbollar när jag startar ett program, dock väldigt kortvariga sådana. I idle knastrar hårddisken också litegrann men ganska frekvent. Varningstecken?

Fullt normalt beteende hos miljoner Macar. :)

Hej! Behöver yterligare hjälp. Jag startade nyss datorn och tryckte på safari och itunes direkt. Det tog ca 20 sekunder innan safari gick att använda utan badbollen som uppstod när jag klickade direkt. Är detta verkligen normalt beteende? Hårddisken surrade oavbrutet under badbollen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...