Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Telenor-användare och andra, behöver er hjälp!

aronsson

Recommended Posts

Upptäckte häromdan att jag har en extra onödig Telenor SE logga strax under klockan.

Jag stör mig något otroligt på att den har ploppat fram och telenor själva hade såklart inget svar.

Någon annan som har telenor som har det samma?

Det hela gör ju att ikonerna trycks ihop lite och gör det tajtare!

Fruktansvärt irriterande då jag vet att den inte ska finnas där? På nått sätt hoppas jag på att någon annan har det så med eller iallafall har haft och fått bort det.

Är du telenor användare kanske du kan säga hur dina nätverksinställningar är och vad din operatör står på då min hela tiden väljer SWEDEN.

För övrigt sitter jag på iphone 3gs - 3.0.1

Hoppas verkligen på svar från någon kunnig då den inkompetenta personalen på telenor inte kan nått!

Mvh Aronsson

Här kommer en bild. jag nöjer mig med ett telenor märke så att säga! Telenor SE ska väl ändå INTE finnas under klockan?

3848307991_cd4c703488_o.jpg

Har inte sett detta tidigare... Har iofs inte Jailbreakat min telefon ännu.

borde inte ha något med jailbreak att göra. känns helt ologiskt!

får väl prova ta bort jailbreaken och se om det hjälper.... när jag orkar. men hur som helst. den ska ju inte finnas och jag verkar vara den enda som varit med om det. telenor fatta inget heller...känns bra... :(

Tja, jag är själv telenor användare men har inget sådant... när jag jailbreakade min systers lur kom telenor se "loggan" upp som på din.. denna försvann dock efter några timmar av sig själv.. märkligt!! kan tyävär inte hjälpa dig men du är i allafall inte ensam! :)

Tja, jag är själv telenor användare men har inget sådant... när jag jailbreakade min systers lur kom telenor se "loggan" upp som på din.. denna försvann dock efter några timmar av sig själv.. märkligt!! kan tyävär inte hjälpa dig men du är i allafall inte ensam! :)

Känns ju hur som helst skönt att höra ^^

Börja fundera på om det faktiskt är så på min. Upptäkte det när jag åkte tåg och då försvinner ju

signalstyrkan hela tiden. och där jag är nu finns det ingen mottagning så jag tappar styrka hela tiden och nät hela tiden. får checka igen när jag kommer till gävle där det är stabilt hela tiden å se om det försvinner.

kanske försvinner efter ett tag om den inte behöver leta signal eller liknande hela tiden! vet faktiskt inte. kan ju hoppas på det bästa iallafall. Annars får jag väl lära mig att leva med det antar ja! Dock lite tråkigt för det är ju så "cleant" utan den! ^^

Jag hade samma sak förut, fast den undre sa "Vodafone SE" . Men den försvann efter senaste uppdateringen. Väldigt skumt.

PS. Min är inte jailbreakad.

Så ser det inte ut på ngn av mina Iphones. Har en med telia och en med 3. Bägge med 3.0

det är skumt, är lik dant på min iphone

och visst är det irriterande. Jag har dock för mig att jag läste nånstanns för längesen att dem inte får ha en logga vid ikonerna [oavsett operatör] bara för att hålla det så cleant som möjligt. Dock minns jag inte vart. ska försöka hitta det och stämmer det är det ju bara att skicka screenshot till apple och klaga där ^^

Har också en 3gs med Telenor och har inte tänkt på det förran nu . . efter att jag läst tråden så måste ja säga att det stör mig med en extra logga

Har också en 3gs med Telenor och har inte tänkt på det förran nu . . efter att jag läst tråden så måste ja säga att det stör mig med en extra logga

Hehe sorry. men då är också frågan...kör du jailbreakad? Pratade med en tjejkompis igår, hon kör telenor och inte jailbreakad och hon har inte loggan!

Det ska givetvis inte finnas någon Telenor-text som det är på er iPhone. Vad jag har förstått har ni jailbreakade versioner och då kan ni faktiskt inte komma och skylla på Telenor. Det är i sådana fall ERT fel.

post-25572-1251371680_thumb.png

Det ska givetvis inte finnas någon Telenor-text som det är på er iPhone. Vad jag har förstått har ni jailbreakade versioner och då kan ni faktiskt inte komma och skylla på Telenor. Det är i sådana fall ERT fel.

Jo men det som denna diskussionen byggde på är att se varför den finns och nu börjar det ju bli klart varför

den finns där med och det verkar som att det beror på jailbreak. men varför den kommer fram via jailbreak är också konstigt. Så, ja! det är vårt fel i så fall men då kan jag leva med det för då vet jag också varför den finns där. Jag tänker inte ta bort min jailbreak för en text skull. Får ju ut mer av telefonen liksom.

Märkligt. Bägge mina Iphone är jailbreakade och ingen har ngt namn som på bilderna i denna tråden. Isf måste ni installerat ngt suspekt i Cydia eller liknande.

glömde skriva att även min är jailbreakad, dumma logga, fast ser inte den på ett tag för min iphone e på lagning=( läcker ljust vid sidan och är en spricka vid hörlursingången=(

Märkligt. Bägge mina Iphone är jailbreakade och ingen har ngt namn som på bilderna i denna tråden. Isf måste ni installerat ngt suspekt i Cydia eller liknande.

kör du telenor? hmm får kolla lite bland installationerna på cydia. har inte kört in nå speciellt igentligen.

Bara det vanliga som SBsetting, winterboard, fiverow icons...ja det var nog allt ^^

Det verkar som att det är oberoende av jailbreak med. Jag har inte jailbreakat min 3GS och det står Telenor SE uppe till vänster och vodafone SE nere på menyn...

Och som svar på andra frågan det står SWEDEN som operatör på min med.

kör du telenor? hmm får kolla lite bland installationerna på cydia. har inte kört in nå speciellt igentligen.

Bara det vanliga som SBsetting, winterboard, fiverow icons...ja det var nog allt ^^

Ja jag har telenor på min ena iphone.

Det verkar som att det är oberoende av jailbreak med. Jag har inte jailbreakat min 3GS och det står Telenor SE uppe till vänster och vodafone SE nere på menyn...

Det är ju skumt! Speciellt också att det står vodafone se med tanke på att vodafone inte körs i sverige utan det är ju faktiskt telenor. men ja, du ska ju verkligen inte ha två olika loggor. och jag kör med SWEDEN för den delen.

Hehe hur ska detta lösas. inte för att det är ett stort problem som sakt men när man vet att den inte ska finnas där blir det ju ett irritationsobjekt ^^

Jag tror Sweden innebär att man använder det nät dom delar med tre...

Det är ju skumt! Speciellt också att det står vodafone se med tanke på att vodafone inte körs i sverige utan det är ju faktiskt telenor.

Tror det står vodafone med eftersom jag skaffade abonnemanget innan det blev Telenor i Sverige. Men jag har fått nytt simkort sen dess så det är konstigt att det ligger kvar...

reklamkillen

efter att ha laddat ner och installerat den länk som "keptang" pratar om på ett annat forum (http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/268421-vaelj-internet-telenor-apn-foer-att-fa-turbo-3g.html), på min 3Gs så fick jag också Telenor som ni andra har. jävligt skumt. har provat att återställa telefonen, men då försvann internetdelning. återställde den igen. fortfarande "telenor" som innan. hur fan blir man av med det. jag har ingen jailbreakad lur så det har inte med saken att göra. va fan gör man för att bli av med det???

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...