macjeppe Posted August 25, 2009 Share Posted August 25, 2009 Jag har fått en dator av en släkting. Hur byter jag namn på huvudanvändare? Går detta utan att installera om hela systemet ? OS 10.3 behöver hjälp / Jesper Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted August 25, 2009 Share Posted August 25, 2009 Självklart går det. Det är "bara" 40 steg: Mac OS X: How to change user short name or home directory name http://support.apple.com/kb/HT1428 Men om jag vore du skulle jag följa Bo_H's råd: Skapa en ny administratörsanvändare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lar-sode Posted August 25, 2009 Share Posted August 25, 2009 Och ja det går att installera om 10.3 det är bara stoppa i skivan och köra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarting Posted August 25, 2009 Share Posted August 25, 2009 Och ja det går att installera om 10.3 det är bara stoppa i skivan och köra Vem har ställt den frågan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.