Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Fel tid visas i iCal & iTunes

senic

Recommended Posts

Har en ganska så irriterande problem med min dator som jag har haft ett tag nu. Kör Mac OS X 10.5.8 på en MacBook alu som inköptes julen -08, jag vet inte riktigt när problemet uppstod men jag har haft det säkert i 2 månader nu.

I iCal går det inte att ändra tid mer än timtalen, minuterna är alltid på .08 tex kl.14.08 och jag kan inte ens markera minutkolumnen. Detta är enormt irriterande då alla mina möte blir laga 8 minuter över varje hel timme oavsett om jag vill det eller inte. post-44633-1251148339_thumb.png

Samma sak händer i iTunes, däremot är det inte ett jätte stort problem men smått irriterande men dock ännu ett bevis på att det är något fel. Det finns ju ett fält i iTunes som heter "Senast spelad" och där uppkommer samma fel som jag har i iCal, den visar alltid att klockan är 8 minuter över.post-44633-1251148058.png

Någon som har haft ett liknande problem? Eller ett tips hur jag ska lösa det?

Tacksam för alla tips jag kan få.

Det är ju det sjukaste jag hört!

Vet inte om det funkar men prova att i "datum och tid"-inställningen byta fram och tillbaka i valet "ställ om datum och tid automatiskt" så borde ju datorn "starta om" i tidsräkningen. Allra helst ska du nog installera om systemet.

Lycka till!

Vet inte riktigt vad jag gjorde, men jag gick i och pillade på "Datum och tid" och sen under "Öppna internationellt.." Där kan man ändra region, och den var i klickade på anpassad, ändrade till Sverige och startade om datorn och vips så va tiderna rätt igen..

Fattar inte riktigt hur man ens kan ställa till det så där, måste ha gjort det utan att jag varit medveten om det men att man ens ska kunna göra det verkar smått otroligt..

Btw, tack för hjälpen ollesundin!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...