Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Angående operatörs låsning?

gaspo

Recommended Posts

Hej jag klurar lite på detta med att iPhone säljs med operatörslåsning.

Jag har kollat o kollat med mitt kontrakt med tre på min iPhone. Jag hittar ingenstans att iPhone skulle vara operatörslåst. Skall man inte skriva in detta i kontraktet om det skulle vara så? Jag tycker då det o konsumentvägledaren tror jag nog håller med. Hittar inget på tre´s hemsida om detta heller? Men om det nu skulle finnas med på hemsidan så hjälper ju inte det mycket. Eftersom det ej finns med i mitt kontrakt att telefonen skulle vara operatörsbunden!

Vad säger ni?

Hej jag klurar lite på detta med att iPhone säljs med operatörslåsning.

Jag har kollat o kollat med mitt kontrakt med tre på min iPhone. Jag hittar ingenstans att iPhone skulle vara operatörslåst. Skall man inte skriva in detta i kontraktet om det skulle vara så? Jag tycker då det o konsumentvägledaren tror jag nog håller med. Hittar inget på tre´s hemsida om detta heller? Men om det nu skulle finnas med på hemsidan så hjälper ju inte det mycket. Eftersom det ej finns med i mitt kontrakt att telefonen skulle vara operatörsbunden!

Vad säger ni?

Läste i en annan tråd att hos tre kan man låsa upp telefonen för 350 kr på en gång.

Läs punkt 5.2. i de allmänna villkoren (bifogat), de har du gått med på när du skrev på abonnemangsavtalet

Missade jag tack!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...