Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hemknappen inte alltid till hemskärmen


johnalder

Rekommendera Poster

Framförallt efter samtal så beter sig inte hemknappen som jag vill. Efter att jag lagt på, tryckt tillbaka till hemskärmen och sedan släckt skärmen. När jag sedan aktiverar luren igen med slidern så kommer jag till kontakter istället för till hemskärmen. Någon som känner igen problemet och har en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror detta är för att "telefonapplikationen" inte har hunnit stängas ned riktigt, detta händer även mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara att du inte lagt på samtalet med knappen "lägg på" utan bara tryckt på home-knappen och låst telefonen?

Då ligger samtalet kvar i bakgrunden, man kan se en grön list högst upp i display om man trycker på home-knappen istället för att lägga på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vänta lite nu, dubbelklick på hemknappen i ej knapplåst läge går ju till "favoriter" så detta är väl inget konstigt? Står ju i instruktionsboken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om telefonen är låst (men var "hemma" vid låsning) och jag tar emot ett samtal, och sedan efter avslutat samtal låser upp luren så är den oftast inne i telefonappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan adressera hemknappen till vad du vill om du trycker på den två gånger snabbt.

Per default är den inställd på iPod tror jag.

 

Du tror inte att du råkat ändra inställningen till kontakter och råkat trycka två gånger på hemknappen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara att du inte lagt på samtalet med knappen "lägg på" utan bara tryckt på home-knappen och låst telefonen?

Då ligger samtalet kvar i bakgrunden, man kan se en grön list högst upp i display om man trycker på home-knappen istället för att lägga på.

Nej, jag har lagt på med röd knapp och sedan låst telefonen, eller i vissa fall inte låst telefonen utan den har gått ned i sparläge automatiskt efter en minut. Samma sak händer oavsett.

 

Du kan adressera hemknappen till vad du vill om du trycker på den två gånger snabbt.

Per default är den inställd på iPod tror jag.

 

Du tror inte att du råkat ändra inställningen till kontakter och råkat trycka två gånger på hemknappen?

Har iaf inte vid flera tillfällen råkat dubbeltrycka. Dessutom har jag ställt funktionen på "Hem".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså där du låster telefonen kommer du också hamna när du låser upp den. Låser du telefonen i telefonappen så kommer du också väcka telefonen där. Vill du hamna i hemskärmen när du låser upp så får du också se till att stå där när du låser telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså där du låster telefonen kommer du också hamna när du låser upp den. Låser du telefonen i telefonappen så kommer du också väcka telefonen där. Vill du hamna i hemskärmen när du låser upp så får du också se till att stå där när du låser telefonen.

Jamen det är ju så jag gör (kanske var lite otydlig i mitt första inlägg):

 

  1. Svarar på eller ringer upp ett samtal
  2. Lägger på med röd knapp
  3. Trycker på hemknappen och kommer tillbaks till hemskärmen
  4. Släcker skärmen (ibland låter jag den vara och den släcks automatiskt

 

När jag sedan trycker på hemknappen för att låsa upp telefonen och drar i slidern så kommer jag till telefonboken, trots att jag var på hemskärmen när telefonen låstes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt. Det händer aldrig mig iaf. JAg kommer tillbaka dit jag var när jag låste telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker mig kännas vid att jag har varit med om något liknande vid ett antal tillfällen, men de gångerna har jag tvekat och mer tänkt att det var nog jag som inte hade tryckt på hemknappen. Men jag tycker att det luktar bugg lång väg... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen det är ju så jag gör (kanske var lite otydlig i mitt första inlägg):

 

  1. Svarar på eller ringer upp ett samtal
  2. Lägger på med röd knapp
  3. Trycker på hemknappen och kommer tillbaks till hemskärmen
  4. Släcker skärmen (ibland låter jag den vara och den släcks automatiskt

 

När jag sedan trycker på hemknappen för att låsa upp telefonen och drar i slidern så kommer jag till telefonboken, trots att jag var på hemskärmen när telefonen låstes.

Men när du lägger på luren så går den ju tillbaka till startskärmen. Om du då trycker en gång på hemknappen så tror den ju att du vill in i favoriter. Ibland segar ju mjukvaran så den inte går till favoriter/telefonbok med en gång.

Pröva att bara lägga på luren utan att trycka på hemknappen.

 

Jag tycker detta låter som att det är långt ifrån en bugg, men det är jag det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men när du lägger på luren så går den ju tillbaka till startskärmen. Om du då trycker en gång på hemknappen så tror den ju att du vill in i favoriter. Ibland segar ju mjukvaran så den inte går till favoriter/telefonbok med en gång.

Pröva att bara lägga på luren utan att trycka på hemknappen.

 

Jag tycker detta låter som att det är långt ifrån en bugg, men det är jag det...

Lite tydligare observationer från min sida:

 

När jag lagt på så slocknar skärmen på en gång. Då är den ju inne i telefon"mode" så det är inte så konstigt att man hamnar i telefonboken när man sedan aktiverar skärmen.

 

Men att den slocknar direkt händer inte varje gång. Förmodligen är det när jag svarat och telefonen varit släckt. Hmm... bug eller inte,...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...