Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rutigt oregelbundet mönster på bildskärmen


kajsa

Rekommendera Poster

Idag när jag höll på med IPhoto uppträdde plötsligt konstiga rutor och streck som rörde sig över hela bildskärmen på min Macbook Pro.

Jag stängde av den och kopplade den som firewiredisk till min IBook. Så körde jag Skivverktyg från IBooken och plötsligt så delades Firewiresymbolen på Macbook Proskärmen upp i flera delar i konstigt rutigt mönster som fladdrade över bildskörmen. Jag stängde av allting igen och vet nu inte vad jag ska göra. Har någon varit med om liknande fenomen och vad ska jag göra åt det? Jag har aldrig varit med om detta tidigare. Vågar jag köra DiskWarrior kanske? HJÄLP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nog inget fel på din hårddisk. Vad för MBP har du?

 

Har du den innan unibody med nVidia GeForce 8600m GT så är det problem med de korten. Apple har förlängt garantin på den modellen. Kontakta apple eller närmaste APR för reparation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack mattem för svar!

 

Detta är min MacPro:

 

Modellnamn: MacBook Pro

Modellidentifierare: MacBookPro3,1

Processornamn: Intel Core 2 Duo

Processorhastighet: 2.4 GHz

 

GeForce 8600M GT:

 

Styrkretsmodell: GeForce 8600M GT

Typ: Bildskärm

Buss: PCIe

PCIe-bandbredd: x8

VRAM (totalt): 256 MB

Tillverkare: NVIDIA (0x10de)

Enhets-ID: 0x0407

Revisions-ID: 0x00a1

ROM-revision: 3175

 

Det verkar vara det du beskriver. Så är det väl bara att försöka få den reparerd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Stereotypen!

Tack för länken till info om felaktigt grafikkort! För det var precis det som det var frågan om! I dag har jag fått tillbaks min mac efter att grafikkortet bytts ut och allt verkar fungera OK. Och det gick på den förlängda garantin!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...