Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kontrollpanelen går ej att öppna


Pihlbaoge

Rekommendera Poster

Min flickvän, som tyvärr ännu inte är invigd har problem med sin PC, och jag har ju inte använt sånna sen Windows 2000, så jag känner att min expertis i området kanske har mer att önskas av så att säga.

 

Hur som helst, tänkte chansa på att någon här har koll på vad som är fel.

 

Problemet är att när man ska öppna kontrollpanelen så hänger sig datorn, så man måste öppna aktivitetshanteraren och starta om "kontrollpanelen". När man repeterat detta en 4-5 gånger så funkar det helt plötsligt. Detta håller liksom inte ritkgit i längden ansåg hon och ringde Dell, för det är en delldator (Inspiron 15). De får för sig att det är fel på hårddisken (tyckte jag lät jävligt skumt själv. Borde vara någon mjukvarumiss tycker man då allt funkar prima förutom just att öppna kontrollpanelen.)

 

Hur som helst, eftersom datorn är helt ny byter de ut hårddisken utan extra kostnad, men nu problemet kvarstår.

 

Då är frågan, finns det någon med lite mer kunnande i ämnet än möjligtvis tomten på Dell som har en bättre förklaring än att hårddisken är paj (jag menar, vad är chansen för att två hårddiskar skulle ha samma fel, som bara gäller öppnande av kontrollpanelen.)

 

Spontan tanke är att det är något fel på den versionen av Vista hon har, en bug eller nått. Någon som har några ideer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...