Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken webläsare är bäst?!


BosseBo

Omröstning!  

77 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken webläsare anser du är den bästa?

    • Safari
      43
    • Firefox
      26
    • Chrome
      5
    • Opera
      3


Rekommendera Poster

Klart vi kan ha en omröstning, någon som vet hur man fixar en sådan? Aldrig gjort förut.. :propellerbaver:

 

Eller det fixade visst sig :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanesak tycker jag.

Har Safari 4 (som är supersnabb) och har haft Safari från början på Macarna. Men har oxå Firefox för certifikat som inte

funkade (då) på Safari. Testade då Firefox - men tyckte inte den var så bra som Safari (dåvarande version).

Men som sagt,

vanesak!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder bara Firefox när jag ska logga in på handelsbanken.. :(

Annars är det Safari som gäller. Firefox är för segt i allt man ska göra. Plus att jag tycker det är fult som stryk :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska meningslöst argument eftersom "progress bar":en istället står stilla utan att man kan veta om någonting fortfarande är på väg eller om det hela gått i stå. Det verkar som det enda handfasta att gå efter är om man märker någon skillnad i renderingen.

Inte alls, men ser hur snabbt den rör sig (eller inte alls).

Om det går för långsamt går man till en annan sida. Jag använder detta oftast till att gå igenom svaren efter en Google-sökning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder Safari till 98%, Firefox när det av någon anledning inte funkar. Förutom på jobbet där jag är fast med IE6... :chockadskeptisk:

 

Safari funkar till allt jag behöver, plugins till Firefox må vara användbart för vissa, men jag tycker det är lite överflödets förbannelse över det hela...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen, "använder Safari till det mesta, men Firefox när det inte funkar..." Hur bra är då Safari egentligen, vad räknas; tillförlitligheten eller snabbheten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom på jobbet där jag är fast med IE6... :chockadskeptisk:

Blir lite nyfiken, Firefox fungerar ju utmärkt (och långt mycket bättre än IE6) även till äldre system så hur kommer det sig. Är det något företag som vägrar reflektera eller så? Explorer 6 borde ju dessutom vara en säkerhetsrisk vid det här laget eftersom den inte uppdateras längre (på IE-sidan är man ju plötsligt uppe i version 8 nu).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir lite nyfiken, Firefox fungerar ju utmärkt (och långt mycket bättre än IE6) även till äldre system så hur kommer det sig. Är det något företag som vägrar reflektera eller så? Explorer 6 borde ju dessutom vara en säkerhetsrisk vid det här laget eftersom den inte uppdateras längre (på IE-sidan är man ju plötsligt uppe i version 8 nu).

 

Ja det är mycket märkligt, förstår heller om man skulle resonera att det är för dyrt för ett företag att skaffa exempelvis Firefox istället som är gratis. Använder själv IE6 för att jag måste på mitt nuvarande jobb, och även på mitt förra (läs Volvo). Troligen har man inte brytt sig då MS smugglat in IE i Windows från början...

 

Som sagt "alla" vet ju att IE är ett enda stort säkerhetshål (ja, något överdrivet men... ) och vet att det finns bättre lösningar. Särskilt då det diskuteras om hur viktig IT-säkerheten måste vara...

 

Känner någon till företag, även av storlek större, som använder andra lösningar än IE som webläsare? Kanske en fråga främst riktad till PC-användare, men men...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är mycket märkligt, förstår heller om man skulle resonera att det är för dyrt för ett företag att skaffa exempelvis Firefox istället som är gratis. Använder själv IE6 för att jag måste på mitt nuvarande jobb, och även på mitt förra (läs Volvo). Troligen har man inte brytt sig då MS smugglat in IE i Windows från början...

 

Som sagt "alla" vet ju att IE är ett enda stort säkerhetshål (ja, något överdrivet men... ) och vet att det finns bättre lösningar. Särskilt då det diskuteras om hur viktig IT-säkerheten måste vara...

 

Känner någon till företag, även av storlek större, som använder andra lösningar än IE som webläsare? Kanske en fråga främst riktad till PC-användare, men men...

 

Är själv lika förvånad att ett stort multinationellt företag i norge använder ie6...galet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt att så många verkar tycka att Safari är så bra, men att ändå Firefox är mest använt trots dess långsamhet... Intressant. :)

 

Man kanske ska tvinga sig själv att köra lite Safari och se ifall man blir avvänjd med "eldräven"..

 

 

Tycker inte alls det är konstigt, Är själv Safarianvändare på mina Macar men på PC suger Safari, och PC är ju trots allt

betydligt mer använt än Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir lite nyfiken, Firefox fungerar ju utmärkt (och långt mycket bättre än IE6) även till äldre system så hur kommer det sig. Är det något företag som vägrar reflektera eller så? Explorer 6 borde ju dessutom vara en säkerhetsrisk vid det här laget eftersom den inte uppdateras längre (på IE-sidan är man ju plötsligt uppe i version 8 nu).

 

 

Ja det är mycket märkligt, förstår heller om man skulle resonera att det är för dyrt för ett företag att skaffa exempelvis Firefox istället som är gratis. Använder själv IE6 för att jag måste på mitt nuvarande jobb, och även på mitt förra (läs Volvo). Troligen har man inte brytt sig då MS smugglat in IE i Windows från början...

 

Som sagt "alla" vet ju att IE är ett enda stort säkerhetshål (ja, något överdrivet men... ) och vet att det finns bättre lösningar. Särskilt då det diskuteras om hur viktig IT-säkerheten måste vara...

 

Känner någon till företag, även av storlek större, som använder andra lösningar än IE som webläsare? Kanske en fråga främst riktad till PC-användare, men men...

 

 

Är själv lika förvånad att ett stort multinationellt företag i norge använder ie6...galet.

Nu är jag inte insatt i detaljerna, men att verifiera, installera och underhålla ett program som alla använder (webbläsare) i en organisation med 7-8000 anställda är tydligen inte helt rätt. Antar att det finns en del proprietära lösningar som eventuellt inte funkar på annan läsare än IE dessutom.

 

Men jag har hört att man är på gång med att verifiera IE8. Så det kanske blir någon sort ordning på torpet vad det lider... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari - all the way.

 

Huvudsakligen därför att den synkroniserar via MobileMe och därför att jag är van vid den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart vi kan ha en omröstning, någon som vet hur man fixar en sådan? Aldrig gjort förut.. :propellerbaver:

 

Eller det fixade visst sig :D

 

:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Firefox är och har alltid varit bäst. Safari är inte bättre än senare versioner av Internet Explorer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag inte insatt i detaljerna, men att verifiera, installera och underhålla ett program som alla använder (webbläsare) i en organisation med 7-8000 anställda är tydligen inte helt rätt. Antar att det finns en del proprietära lösningar som eventuellt inte funkar på annan läsare än IE dessutom.

 

Men jag har hört att man är på gång med att verifiera IE8. Så det kanske blir någon sort ordning på torpet vad det lider... :borstatanderna:

 

Sorgligt att det alltid alltid måste ta en sådan otrolig tid...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte alls det är konstigt, Är själv Safarianvändare på mina Macar men på PC suger Safari, och PC är ju trots allt

betydligt mer använt än Mac.

 

Jovisst, men jag upplever som att IE är snabbare än Firefox på PC men anledningen till varför man som PC-användare nyttjar Firefox är väl just att man är säkerhetsmedveten, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina favoritbrowsers är inte ens med bland de 4 på omröstningslistan.

De är här: http://www.pure-mac.com/webb.html

 

Enligt länken så är ju 3 av 4 med på omröstningslistan. Vilken är din favorit då? IE? :fane:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Röstade Firefox, den funkar bra på Windows, Mac och *nix.

Safari är ok men varför finns det ingen adblocker som funkar lika bra som till FF?? Är det bara jag som inte hittat en eller är det så j-a omöjligt att fimpa allt skit lika effektivt som ABP i Firefox?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Röstade Firefox, den funkar bra på Windows, Mac och *nix.

Safari är ok men varför finns det ingen adblocker som funkar lika bra som till FF?? Är det bara jag som inte hittat en eller är det så j-a omöjligt att fimpa allt skit lika effektivt som ABP i Firefox?

 

Safariblock och Click to Flash fungerar utmärkt här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt länken så är ju 3 av 4 med på omröstningslistan. Vilken är din favorit då? IE? :fane:

 

Njae, enligt länken är 17 av 20 inte med på omröstningslistan.

 

Vilken är bäst? Ingen, så klart.

Ingen är bäst på allt, så valet beror mest på de användningsrelaterade, känslomässiga, estetiska, vanemässiga, kostnadsrelaterade (osv osv) prioriteringar man gör.

 

Den som är optimal för mej och som jag använder mest, kanske uppemot 70 % är iCab. Den har flera bra funktioner som jag värdesätter och som ingen annan browser har/kan jämföras med, och är även snabbare än både Safari och Chrome, iaf på min Mac. Safari har på senare tid alltmer börjat närma sej iCab funktionsmässigt. iCab är klart "sakligast" av alla, men också överraskar med feta finurliga finesser.

 

Jag gillar även Sunrise, kör Shiira ibland, försöker tränga in i Safari 4, alla dessa tillsammans står för kanske 10 % var, Firefox har jag för bankärenden och webmail (hopplöst efter de andra vad gäller hastigheten), av Opera blir jag prickig och snuvig, Chrome borde förbjudas av estetiska skäl, IE har jag inte använt på flera år; den är klart efterbliven på Macen (jag kör ej Windows).

 

Således har ingen av de för omröstning exponerade 4 webläsarna fått min röst. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...