Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

En timma fel mellan mobil och Ical


swedenonline

Rekommendera Poster

Jag använder en Sony Ericsson C902 och en viktig funktion är naturligtvis kalendern. Jag använder främst kalendern i Entourage men den synkar med Ical hela tiden.

 

Jag har laddat ner en plugin från Feisar och nu funkar det - nästan. När jag lägger in en händelse i Entourage så syns den senare i mobilen en timme tidigare. Det jag lägger in 13.00 blir 12.00 i mobilen. När jag lägger in en händelse i telefonen och synkar med Ical så blir det två timmar fel! Istället för 9.00 så blir det 11.00 iCal.

 

Hur kan jag råda bot på detta? Ur led är tiden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder en Sony Ericsson C902 och en viktig funktion är naturligtvis kalendern. Jag använder främst kalendern i Entourage men den synkar med Ical hela tiden.

 

Jag har laddat ner en plugin från Feisar och nu funkar det - nästan. När jag lägger in en händelse i Entourage så syns den senare i mobilen en timme tidigare. Det jag lägger in 13.00 blir 12.00 i mobilen. När jag lägger in en händelse i telefonen och synkar med Ical så blir det två timmar fel! Istället för 9.00 så blir det 11.00 iCal.

 

Hur kan jag råda bot på detta? Ur led är tiden...

 

 

det har förmodligen med sommartid o vintertid att göra. jag hade samma problem på min gamla sonyericsson när det begav sig. det borde ha blivit fixat vid det här laget iof.

 

har för mig att jag istället för att ställa in sommartid i mobilen la om tiden till gmt+2 istället för +1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, har funderat själv på att "lura" datorn genom att ändra tiden, men hur gör man det? Om jag väljer GMT+2 så ändrar ju sig tiden på datorn +2. Jag kanske är lite korkad, men hur går man tillväga då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

hade ett likande problem med min nya W995, isynk och ical.

 

Det visade sig att jag hade fel tidszon inställt på mobilen... När det var fixat är det inga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...