Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Koppla Mac till Samsung TV via DLNA


Fender

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag la ner mitt dlna projekt och köpte en rejäl extern hårddisk på rean. Har lagt mina filmer där. Det funkar superbra (efter att ha formaterat hd till NTFS så jag får plats med större filer på den) och är så enkelt : )

 

MVH R-M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder ps3-media server till min samsung och det fungerar klanderfritt. I alla fall den senaste betan på programmet.

 

Testa om det funkar för er, kör tråd mellan router och Tv, trådlöst till router från datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får det inte att fungera alls. Har en UE40C5105, PS3 Media Server hittar en okänd enhet, tvn, men åt andra hållet hittas inget. Har testat flera olika program också förstås. Kanske har missat något så ska försöka lite till men annars ger jag mig, det är ju inte jätte jobbigt att flytta macbooken till tvn eller använda ett usb-minne eller en disk men ni fattar säkert ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har i alla fall försökt men den vill inte. Vad jag förstår så är den firmware som är installerad från september men när jag försöker dra in den nya från 22 december så hittar den inget, vare sig via usb eller internet via tvn. Och att det finns två st med samma datum gör mig inte klokare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har också köpt en Wireless Lan adapater Modell WIS09ABGN/XEC Samsung för att få min MacBook Pro och nya

Samsung Led tv funka ihop.

EXPERT sa de skulle funka fin fint- Men icke!

Samsung support vet ingenting bara att man måste ha en dlna server men ej om det funkar med Mac. Dåligt!

Har ju Airport men ej en Airport Express-router -kanske det är DET som behövs?

Får ej Serviio att funka heller....

 

Tacksam för tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också köpt en Wireless Lan adapater Modell WIS09ABGN/XEC Samsung för att få min MacBook Pro och nya

Samsung Led tv funka ihop.

EXPERT sa de skulle funka fin fint-

Be då EXPERT att tala om exakt hur det skulle gå till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena! Jag har en Samsung LED 7705. Nöjd med den även om det stör mig lite att min mamma köpte den fyra tum större plasma varianten som faktiskt är en lite bättre tv vad det verkar. :fundersam:

 

Iaf, köpte denna pga att den skall kunna läsa allt i mediaspelaren vilket den också gör till skillnad från tidigare modeller. Testade DLNA i iMacen men det fungerade inget vidare, så använder en smidig Seagate som har FW800-docka in i datorn och kör på USB till TV. Inte samtidigt tyvärr..

Värt att nämna, den har inga problem att läsa från USB-hub. Och trådlöst nätverk in i Samsungen är rätt meningslöst tycker jag, men har det ändå. Varför går det inte uppdatera via nätet, dåligt!

 

Får någon DLNA att funka riktigt bra menar ni? Jag hade tänkt att köra på hårddisk så länge, alternativt skaffa en NAS men är det verkligen smidigt? Kompatibelt?

 

Annars får det bli en mediaspelare i form av en MacBook Pro med Plex när nu nästa modell kommer.

 

Bra tråd, tack för mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter i samma båt som alla andra samsung-tv-ägare. Varför bara windows, det är ju fasen 2010?!

Jag håller på att bygga hus och kommer då skapa ett nätverk med en Timecapsule som router, en 2TB Seagate kopplad till den där jag kommer lagra bildbibliotek och filmer. Sen kommer jag ha ett TP-uttag vid tv:n så jag tänkte köra in en nätverkssladd rakt in i tv:n för att inte tappa bild osv på wifi.

Hur kommer dessa kommunicera? Måste jag dra en usb-kabel upp till tv från hårddisken eller kommer jag åt den på nätverket?

 

Tack för en bra tråd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej,

jag har en Samsung LED-TV med dnla och jag installerade TVmobili på min Macbook Pro och allt funkar kanonbra. Filmer, bilder och musik dyker upp på min TV. Dessvärre stöds ju inte många filformat på filmerna, men det fixar Handbrake galant galetglad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Kolla in oktobernumret 2011 av MW. Finns en bra artikel om DNLA med tips på olika program. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...