Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

koppla datorn till tv:n för att kolla film


seoulenite

Rekommendera Poster

Thomas Ytterberg

Samma saker har olika namn hos olika tillverkare. Du får identifiera vilken videoingång du anslutit till och bekanta dig med hur du aktiverar den innan du försöker leta efter orsaker i Macen. Till exempel genom att lista ut hur du först får bild från exempelvis en videobandare eller dvd-spelare på samma kontakt du tänkt att ansluta Macen på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var det första jag gjorde, nämligen att trycka in den knappen, men det hände inget, datorn kunde inte hitta skärmen :fundersam:

Ibland får man trycka flera gånger, om man har flera ingångar i TV:n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma saker har olika namn hos olika tillverkare. Du får identifiera vilken videoingång du anslutit till och bekanta dig med hur du aktiverar den innan du försöker leta efter orsaker i Macen. Till exempel genom att lista ut hur du först får bild från exempelvis en videobandare eller dvd-spelare på samma kontakt du tänkt att ansluta Macen på.

 

Ok, tack, får återkomma när jag provat det, om det fortfarande inte fungerar, har ingen dvd, eller videospelare, men jag kan kanske låna en, det var en av anledningarna varför jag ville kunna koppla in datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingenting här svarade på min fråga...

 

Jag har en Mac Pro med minidisplay till VGA Adapter som jag kopplar med kabel till min tv. Dock får jag ingen bild, ska inte den dyka upp automatiskt bara jag står i PC-läge på tvn? Har en platt Samsung 40" för övrigt. Att koppla in direkt funkar nämligen med sambons Dell-burk.. Vad kan det tänkas vara för inställningar jag måste göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

System Preferences > Displays > Detect Displays.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hittat min tv "SAMSUNG" men jag får inte upp någon bild på den! Är det någon speciellt kommando man ska trycka för att bilden ska dyka upp i rutan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kom vad det var för fel efter att ha läst den här artikeln. Tydligen är det så att man inte kan anta vilken upplösning som helst för den externa monitorn och i mitt fall min platt-tv, upplösningen som fungerade var 1024x768 och ingen högre...

 

Tack ändå :)

 

//BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...