Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Apple Wireless Keyboard + PC =

Drake

Recommended Posts

Hej, sitter just nu på en PC (ja, jag vet. må himmlen falla ner över mig), och har nyss köpt en Belkin Mini Bluetooth Adapter samt Apple Wireless Keyboard från Apple. Tyvärr kan jag inte få det att fungera.

Jag vet vad ni tänker "AWKB är bara för Mac!", men med en simpel sökning på t.ex. google så finns det många där ute som fått det att fungera. Dock inte för mig. Har följt alla råd jag hittat, men utan lycka.

Någon där ute som gått igenom samma sak eller, i alla fall, kan vara till hjälp i övrigt?

Tack så mycket på förhand. :utskallning:

Har följt alla råd jag hittat, men utan lycka.

Det skulle hjälpa om du räknade upp vilka råd du hittat.

Funkar Bluetooth-adaptern med någon annan Bluetooth-enhet, till att börja med?

Det skulle hjälpa om du räknade upp vilka råd du hittat.

Funkar Bluetooth-adaptern med någon annan Bluetooth-enhet, till att börja med?

Främst att jag gått in i kör -> regedit och ändrat PIN Code Word till decimal 1111 samt UsedFixedPin till decimal 1.

Har även försökt lite olika saker, t.ex stänga av/sätta på i olika skeden, trycka olika på båda tangentborden samt försökt nedgradera Widcomm, gick dock ej.

Har hört att vissa lyckats efter att de avinstallerat windows egna bluetooth stack (?), men inte hittat ett lätt guide att följa för att fixa det.

Vad gäller andra blutooth-saker, så vet jag ej. AWKB är nämligen den enda saken jag har som kör med bluetooth, den kan dock "hitta" min faders mobiltelefon på avstånd, likaså hittar den alltid AWKB. Det är just själva "pairing" som inte går. Får inget ställe att skriva in PIN kod, utan grå ruta typ.

Läst mycket på t.ex. http://www.neowin.net/forum/index.php?show...85546&st=60 - dock utan lycka än så länge.

den kan dock "hitta" min faders mobiltelefon på avstånd, likaså hittar den alltid AWKB. Det är just själva "pairing" som inte går.

Det innebär att Bluetooth-adaptern bevisligen fungerar och du förmodligen har rätt drivrutiner etc. Längre än så vet jag inte, tyvärr. Kör alltid med trådat TB.

Det innebär att Bluetooth-adaptern bevisligen fungerar och du förmodligen har rätt drivrutiner etc. Längre än så vet jag inte, tyvärr. Kör alltid med trådat TB.

Okej, kanske någon vänlig själ där ute har några förslag senare. Hoppas det löser sig.

På grund av ett ev. köp av en Mac, så blir den här tråden säkerligen meningslös ganska fort. Så vi säger väl tack och adjö här och låter tråden försvinna i glömskan (= sida 2+).

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...