Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Var finns iPhone 3GS i lager?

Joel Westerholm

Recommended Posts

Joel Westerholm

iPhone 3GS är släppt men tillgången är begränsad. Här kan du tipsa vännerna i forumet om vilka butiker som har den i lager, samt om du har fått leveransbesked från någon operatör eller butik.

• Replies 69
  • Created
  • Last Reply
iPhone 3GS är släppt men tillgången är begränsad. Här kan du tipsa vännerna i forumet om vilka butiker som har den i lager, samt om du har fått leveransbesked från någon operatör eller butik.

Enligt en anställd på Telia i Halmstad skulle de få in iPhones i denna veckan.

Jag tror jag beställde min den 3e aug på tre.se och har fått besked om att den kommer i veckan eller måndag nästa vecka.

Jag tror jag beställde min den 3e aug på tre.se och har fått besked om att den kommer i veckan eller måndag nästa vecka.

Hur fick du reda på att den var på gång? E-post?

Jag beställde en den 4 aug, via hemsidan och väntar fortfarande. Dock beställde jag en med kontantkort, så jag kanske ligger längst ner i kön :(

Jag beställde en den 4 aug, via hemsidan och väntar fortfarande. Dock beställde jag en med kontantkort, så jag kanske ligger längst ner i kön :(

Du kan ringa till kundtjänst för att få status på din beställning.

De har rätt många kvar, kanske 10-15st, på InLife i Stockholm. Sveavägen tror jag butiken låg på.

De har rätt många kvar, kanske 10-15st, på InLife i Stockholm. Sveavägen tror jag butiken låg på.

EDIT: Sry, Dubbelpost

Orderonline@tre.se Har nu fått reda på att den skickas på Måndag men att den är packad. Jag har också beställt med kontantkort men jag såg nu att jag beställde 2 aug. Kolla tråden om nästa leverans till tre så ser du mer info.

Telenor på Jägersro (Malmö) såg jag har en del 3Gs 32 (vit) kvar i lager! Så är ni sugna på en 32'a så vet ni var ni hittar den!!

Vad sägs om att stänga de gamla trådarna om detta ämnet och samla allt här ;)

Boys and girls.. Tänk på topic! "Butiker med iPhone på hyllan"

Lite trist att gå in och kolla efter nya inlägg och finna rapporter om beställda telefoner på väg (eller inte)

Hjälper mig föga om jag vill gå och handla en någonstans, right?

EDIT: Såg inte första inlägget/tillägget så jag antar att jag få be om ursäkt :P

TYcker dock fortfarande att "postorderstatusen" är mindre intressant/att det redan finns trådar så det räcker om dem..

Måndag:

Ropar hem en iPhone 3GS på Tradera.

Onsdag:

En splitter ny iPhone 3GS ligger och väntar på mitt lokala postuthämtningsställe.

Så äger man alla som sitter och väntar i veckolånga köer! :D

Måndag:

Ropar hem en iPhone 3GS på Tradera.

Onsdag:

En splitter ny iPhone 3GS ligger och väntar på mitt lokala postuthämtningsställe.

Så äger man alla som sitter och väntar i veckolånga köer! :D

Hehe, liknande här. Beställde en 3GS hos Phone House i måndags och kunde hämta ut den idag. De har massa i lager, men ingen verkar beställa därifrån. Kanske inte finns några spännande erbjudanden... Själv beställde jag ett erbjudande som p g a hemsidefel var 1000kr billigare, eftersom beställning var lagd så fick jag den för det priset haha ;) (4700kr låst till telia men med ett OBUNDET abonnemang).

Hehe, liknande här. Beställde en 3GS hos Phone House i måndags och kunde hämta ut den idag. De har massa i lager, men ingen verkar beställa därifrån. Kanske inte finns några spännande erbjudanden... Själv beställde jag ett erbjudande som p g a hemsidefel var 1000kr billigare, eftersom beställning var lagd så fick jag den för det priset haha ;) (4700kr låst till telia men med ett OBUNDET abonnemang).

Hej,

kan du se vilken vecka din iPhone är tillverkad ?

//E

Jag gick in i förrgår och handlade en iPhone 32GB Svart över disk i Telia butiken på kungsportsplatsen i Göteborg.

Jag stod iofs på lista i butiken sedan 10 aug. Det var flera hundra före mig på listan. Den 10:e sa de att det skulle ta ca 3 veckor tills de får leverans och då skulle de börja beta av listorna så för min del skulle de dröja länge innan jag hade en iPhone i handen. Gick bara in härom dagen för att se hur det låg till med deras leverans. En snäll och söt tjej tog fram listan och såg att det fortfarande var flera hundra före mig på listan. Hon sa dock att de just fått leverans och skulle börja ringa de första på listorna... Men eftersom jag var på plats i butiken och de har iPhones på lager så fick jag en direkt. Wohoo!

Vet inte om det var ett undantag men står ni på lista så gå förbi er butik och kolla. De går ju efter listor men jag vet också att de de gör undantag.

Jag gick in i förrgår och handlade en iPhone 32GB Svart över disk i Telia butiken på kungsportsplatsen i Göteborg.

Jag stod iofs på lista i butiken sedan 10 aug. Det var flera hundra före mig på listan. Den 10:e sa de att det skulle ta ca 3 veckor tills de får leverans och då skulle de börja beta av listorna så för min del skulle de dröja länge innan jag hade en iPhone i handen. Gick bara in härom dagen för att se hur det låg till med deras leverans. En snäll och söt tjej tog fram listan och såg att det fortfarande var flera hundra före mig på listan. Hon sa dock att de just fått leverans och skulle börja ringa de första på listorna... Men eftersom jag var på plats i butiken och de har iPhones på lager så fick jag en direkt. Wohoo!

Vet inte om det var ett undantag men står ni på lista så gå förbi er butik och kolla. De går ju efter listor men jag vet också att de de gör undantag.

Men vad roligt för den person blir utan iPhone pga dig nu!

Det där med att köa (och poängen med det) är tydligen överskattat.

On topic-post:

Kan bekräfta att Teliabutiken på ENTRE har på hyllan. i alla fall vita 16Gb :P

(och nej, förboka och tälta utanför affärer kan jag känna är lite fånigt när det är såpass lätt att få tag i som det är ändå. Jag sover gott om nätterna även om jag vet att 1000 man var före mig dan den släpptes med :P)

Men vad roligt för den person blir utan iPhone pga dig nu!

Det där med att köa (och poängen med det) är tydligen överskattat.

Vadå pga dig? Det var ju knappast hans fel att tjejen i kassan gjorde fel? Skulle du ha nekat telefonen om du blev erbjuden?

Jag klev in hos Kullander i deras nyöppnade butik i Malmö och köpte den sista svarta 32GB de hade.

Dock hade de både 16 GB och vita 32Gb kvar då.

post-7037-1251541122.jpg

post-7037-1251541209.jpg

Beställde iPhone 3gs 32 gb svart via Telenors kundtjänst, fick den efter nästan tre veckor, haft den i en vecka nu.

Köpte idag en vit iphone 3Gs på Siba Överby-Trollhättan! Jag köpte en iphone idag! Jag köpte en! Jag köpte en iPhone! Jag... så där skulle jag kunna hålla på hur länge som helst med tanke på att jag väntat på denna telefon sedan rykten började florera för en så där 5-6 år sedan. Förstå att det är en stor dag! En märkesdag!

Men nog om det. På Siba på Överby finns det 3-4 iPhone 3Gs 32GB i lager. Bara att åka o köpa om man kan tänka sig Telenor som operatör. Det lustiga är också hur jag köpte denna telefon. I onsdags var jag inne och frågade och då hade de i lager men fick bara sälja till 299kr/mån abonemang hos Telenor. Inget för mig så jag fick lomma ut därifrån. Men idag var jag inne och kollade lagerstatus igen och pratade med samma trevliga säljare. Inga nya leveranser men han funderade lite till över min önskan att köpa den kontant utan hög månadskostnad för abonnemang jag ändå inte nyttjar fullt ut. Han kikade i datorn och föreslog först 199 kr i månaden att ringa för. För dyrt tyckte jag. Då pratade han med en kollega och kom med budet 99 kr i månaden att ringa för istället. Perfa för mig! Jag betalade 2450 kr i butiken och sedan 24 månader x 269 kr. Jag sparade således några slantar jmf med kontantpriset på 6831 kr och har dessutom en lagom pott att ringa för som jag betalar.

M.a.o lönar det sig att fråga runt! Tack killen på Siba! En bra säljare som när det väl blev köp inte kunde låta bli att fiska upp sin egen iPhone ur fickan för att lovsjunga! Ett härligt fanboy-möte på Siba alltså.

Gick också till Telia för att kolla om de hade några innan jag skulle slå till på Siba. Bortsett från den jättekö man alltid får vänta i på deras butiker, gavs besekdet att de inte fått in några telefoner nu heller och att kön var 70 personer lång!

Så alla som bor i närheten av Trollhättan och vill köpa 32 GB nu! Siba har...

Var öm! Hälsar en molnvandrande Plastic Helmet!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...