Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nu tar jag över ansvaret


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Joel Westerholm

Hej,

 

Mitt namn är Joel Westerholm och jag är ny webbredaktör på MacWorld och CAP&Design, och tar alltså över ansvaret för forumet.

 

Jag är utbildad journalist på Södertörns Högskola och har tidigare arbetat som webbredaktör på IDG.se och sedan som webbredaktör och reporter på Computer Sweden.

 

Det ska bli mycket roligt att arbeta med gänget här på MacWorld, som jag ju känt i några år under tiden jag arbetat på IDG så jag tror vi ska komma väl överens.

 

Om ni har nyhetstips, synpunkter på sajten eller något annat så är ni välkomna att höra av er till mig på adressen joel.westerholm@idg.se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Hej Joel

Välkommen i gänget :storkram:

Vi ska höra av oss ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen hit :kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen, kul med nytt friskt blod :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

välkommen, hoppas du kommer trivas! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm
Hej o välkommen!

 

Att du tar över, betyder det att Anna, Andreas "o de andra" är helt borta från forumet? :ermm:

 

Nej då, inte alls. Andreas är högsta hönset även i framtiden, och de andra lär ni också få se till både här och i bloggen. Jag tar bara över ansvaret som webbredaktör efter Jimmy Lee Skrufve, vilket innebär att jag sköter de dagliga sysslorna med forum och sajter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej då, inte alls. Andreas är högsta hönset även i framtiden, och de andra lär ni också få se till både här och i bloggen. Jag tar bara över ansvaret som webbredaktör efter Jimmy Lee Skrufve, vilket innebär att jag sköter de dagliga sysslorna med forum och sajter.

 

:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej då, inte alls. Andreas är högsta hönset även i framtiden, och de andra lär ni också få se till både här och i bloggen. Jag tar bara över ansvaret som webbredaktör efter Jimmy Lee Skrufve, vilket innebär att jag sköter de dagliga sysslorna med forum och sajter.

Ok, bra bra. ^_^

 

En fråga såhär direkt då.. vad händer med det nya forumet? Är det på gång / när kommer det? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen!! :w00t:

I stort sett finns inget att klaga på på forumet utom att det är dålig info när forumet går ner. Se till att lämna en notis på MW-s nyhetssida när forumet är på service eller krånglar. Det har lovats och lovats men ingen tar tag i detta vilket kan vara lite irriterande. Forumet har också en tendens i dagsläget att gå ner under längre helger när ingen finns och kan mata den.... :kaffe:

 

Lycka till! :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... och när du ändå är på gång, se till att det går att få en avgränsning mellan Mac och i Pod/iPhone forumet, nu gödslas det med alltför mycket iPhonegödsel, samt varför inte inför underavdelningar för iPhone, t.ex.:

 

Leveransfrågor:

"När får jag min iPhone 3G s tror ni från Telia?"

"När får jag min iPhone 3G s tror ni från Telenor?"

"När får jag min iPhone 3G s tror ni från 3?"

etc etc

 

Svåra val:

"Vilken iPhone skall jag välja, eller skall jag köpa en traktor i stället?"

"Vilket abonnemang skall jag välja, eller skall jag köpa en traktor i stället?"

"Vilken operatör skall jag välja, eller skall jag köpa en traktor i stället?"

etc etc

 

Programfrågor:

"När kommer xxx-appen att uppdateras?"

"Varför kommer xxx-appen att uppdateras, och kan man köpa en traktor ändå?"

etc etc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... och när du ändå är på gång, se till att det går att få en avgränsning mellan Mac och i Pod/iPhone forumet, nu gödslas det med alltför mycket iPhonegödsel, samt varför inte inför underavdelningar för iPhone, t.ex.:

 

Leveransfrågor:

"När får jag min iPhone 3G s tror ni från Telia?"

"När får jag min iPhone 3G s tror ni från Telenor?"

"När får jag min iPhone 3G s tror ni från 3?"

etc etc

 

Svåra val:

"Vilken iPhone skall jag välja, eller skall jag köpa en traktor i stället?"

"Vilket abonnemang skall jag välja, eller skall jag köpa en traktor i stället?"

"Vilken operatör skall jag välja, eller skall jag köpa en traktor i stället?"

etc etc

 

Programfrågor:

"När kommer xxx-appen att uppdateras?"

"Varför kommer xxx-appen att uppdateras, och kan man köpa en traktor ändå?"

etc etc

Nja, vad som behövs är lite mer moderering, känns som om moderatorerna gett upp? (ja, jag vet att det är på fritid och helt oavlönat). Samt att vi äldre uvar också inser att detta är ett forum både för Mac och för iPod/iPhone... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, vad som behövs är lite mer moderering, känns som om moderatorerna gett upp? (ja, jag vet att det är på fritid och helt oavlönat). Samt att vi äldre uvar också inser att detta är ett forum både för Mac och för iPod/iPhone... :borstatanderna:

Förslag på annan (bättre?) moderering är ju alltid välkommen, både från medlemmar och från forumsledning, så länge den är konstruktiv förstås. :borstatanderna:

 

Vad säger du Joel, får vi se några ändringar snart? :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, vad som behövs är lite mer moderering, känns som om moderatorerna gett upp? (ja, jag vet att det är på fritid och helt oavlönat). Samt att vi äldre uvar också inser att detta är ett forum både för Mac och för iPod/iPhone... :borstatanderna:

 

Jag är numera också en överlycklig iPhoneägare, så det är inte det som är problemet.

Som varande äldre uv så har jag problem med alla nya trådar som i stor är identiska med gamla trådar De unga kycklingarna har väl inte tid eller lust att kolla om deras frågeställning trots allt inte skulle passa in i en redan befintlig tråd.

 

Lite grand som frågan som kan omvandlas till tråd: Finns det några iPhones kvar i Säffle? Där Säffle är en variabel innefattande samtliga Sveriges kommuner. Det kan bli många "unika" trådar av det.

Sen kanske det kommer en tokfan som skapar en tråd: Så många iPhones finns det på Telia i Säffle. Då har vi plötsligt två variabler, städer och operatörer.

 

En tredje variabel skulle kunna vara modell av iPhone ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förslag på annan (bättre?) moderering är ju alltid välkommen, både från medlemmar och från forumsledning, så länge den är konstruktiv förstås. :borstatanderna:

Det känns som att ingen orkar ta tag i att stänga trådar och hänvisa till befintliga. Och när trådar stängs så sker det ofta utan att det skrivs varför. Förhoppningsvis får trådstartaren PM, men det skulle vara trevligt för den allmänna stämningen att moderator skriver ett sista inlägg innan stängning. Jag tror dock att du Rickard är ganska duktig på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Mitt namn är Joel Westerholm och jag är ny webbredaktör på MacWorld och CAP&Design, och tar alltså över ansvaret för forumet.

-snip-

Tjenahej och välkommen! :pompoms:

 

-snip-

"Varför kommer xxx-appen att uppdateras, och kan man köpa en traktor ändå?"

etc etc

:tarskratt:

 

Det känns som att ingen orkar ta tag i att stänga trådar och hänvisa till befintliga. Och när trådar stängs så sker det ofta utan att det skrivs varför. Förhoppningsvis får trådstartaren PM, men det skulle vara trevligt för den allmänna stämningen att moderator skriver ett sista inlägg innan stängning. Jag tror dock att du Rickard är ganska duktig på detta.

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen, det glömde jag att säga när jag gav mig in i modereringsdiskussionen... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen! En bild på dig själv skulle inte vara fel :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Gällande nya forumet så har version 3.0 släppts i en skarp version från utvecklarna så den kommer att installeras snarast. Dock kommer utseendet att vara hyfsat standardiserat till en början, då vi parallellt jobbar med en redesign av alla MacWorldsajter.

 

Och förstås: Välkommen Joel! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen!

För övrigt håller jag med Balooba. :)

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...