Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nu tar jag över ansvaret


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar
Gällande nya forumet så har version 3.0 släppts i en skarp version från utvecklarna så den kommer att installeras snarast. Dock kommer utseendet att vara hyfsat standardiserat till en början, då vi parallellt jobbar med en redesign av alla MacWorldsajter.

 

Och förstås: Välkommen Joel! :)

trevligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...traktor...

etc etc

Är det inte bättre om man hänvisar både iPhone och traktorfrågorna hit, jag antar att de diskuterar iPhone under "El snack".

 

Hej & välkommen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gällande nya forumet så har version 3.0 släppts i en skarp version från utvecklarna så den kommer att installeras snarast. Dock kommer utseendet att vara hyfsat standardiserat till en början, då vi parallellt jobbar med en redesign av alla MacWorldsajter.

Som andra säger.. trevligt! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bättre om man hänvisar både iPhone och traktorfrågorna hit, jag antar att de diskuterar iPhone under "El snack".

 

Hej & välkommen!

 

Den här traktorn måste väl platsa här?

post-13062-1249974130_thumb.jpg

:D

 

-Hemskt mycket hej föresten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon speciell vinkel eller pose du önskar? ;)

 

nja, typ en på fejset så man vet vad det är får någon typ som man ska läsa artiklar av...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen! En bild på dig själv skulle inte vara fel :P

 

Någon speciell vinkel eller pose du önskar? ;)

 

nja, typ en på fejset så man vet vad det är får någon typ som man ska läsa artiklar av...

 

Här är en bild på honom:

post-39314-1250003098_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... och när du ändå är på gång, se till att det går att få en avgränsning mellan Mac och i Pod/iPhone forumet, nu gödslas det med alltför mycket iPhonegödsel, samt varför inte inför underavdelningar för iPhone, t.ex.:

 

Leveransfrågor:

"När får jag min iPhone 3G s tror ni från Telia?"

"När får jag min iPhone 3G s tror ni från Telenor?"

"När får jag min iPhone 3G s tror ni från 3?"

etc etc

 

Svåra val:

"Vilken iPhone skall jag välja, eller skall jag köpa en traktor i stället?"

"Vilket abonnemang skall jag välja, eller skall jag köpa en traktor i stället?"

"Vilken operatör skall jag välja, eller skall jag köpa en traktor i stället?"

etc etc

 

Programfrågor:

"När kommer xxx-appen att uppdateras?"

"Varför kommer xxx-appen att uppdateras, och kan man köpa en traktor ändå?"

etc etc

 

När jag läser sånt här blir jag faktiskt förbannad. Jag vet inte om du har iPhone själv men du låter faktiskt avundsjuk.

sluta klaga på inlägg och trådar om iPhone, den är väldigt förknippad med Mac-datorer och OS X.

 

Du klagar på iPhone-snack men du skriver gärna själv om mycket som inte har med datorer att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Mitt namn är Joel Westerholm och jag är ny webbredaktör på MacWorld och CAP&Design, och tar alltså över ansvaret för forumet.

 

Jag är utbildad journalist på Södertörns Högskola och har tidigare arbetat som webbredaktör på IDG.se och sedan som webbredaktör och reporter på Computer Sweden.

 

Det ska bli mycket roligt att arbeta med gänget här på MacWorld, som jag ju känt i några år under tiden jag arbetat på IDG så jag tror vi ska komma väl överens.

 

Om ni har nyhetstips, synpunkter på sajten eller något annat så är ni välkomna att höra av er till mig på adressen joel.westerholm@idg.se.

Hej och välkommen. Här kommer du säkert att trivas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag läser sånt här blir jag faktiskt förbannad. Jag vet inte om du har iPhone själv men du låter faktiskt avundsjuk.

sluta klaga på inlägg och trådar om iPhone, den är väldigt förknippad med Mac-datorer och OS X.

Kan inte tala för Balooba, men jag har en iPhone sedan en dryg vecka, men jag är ändå väldigt trött på den flod av trådar som startats i ämnet. När TS uppenbarligen inte ens tittat på de senaste trådarna, än mindre använt sökfunktionen, innan tråden startades. För att inte tala om frågor som mycket bättre besvaras av en operatörs kundtjänst, än av ett forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag läser sånt här blir jag faktiskt förbannad. Jag vet inte om du har iPhone själv men du låter faktiskt avundsjuk.

sluta klaga på inlägg och trådar om iPhone, den är väldigt förknippad med Mac-datorer och OS X.

 

Du klagar på iPhone-snack men du skriver gärna själv om mycket som inte har med datorer att göra.

 

Förbannad må så vara, men samtidigt är det en massa medlemmar som blir förbannade på alla "meningslösa" inlägg av den typ som jag spaltade upp. Om iPhoneinläggarna tar över hela karusellen är det inte bra. Vi har redan tidigare nämnt sökfunktioner, rubriksättning och undvikande av "dubletter".

Blir du förbannad för att det finns önskemål om lite bättre disciplin?

Blir du förbannad för att någon vågar påtala att samma frågor upprepas om och om igen, ibland så att de hamnar under varandra i listan. Vore det inte ett "renlighetskrav" om man innan man skapar ett inlägg stannar upp och frågar sig om inte den tänkta tråden redan finns?

Tala då gärna om vad det är som gör dig så förbannad.

 

Och om du läst tråden som du hänvisar till talar jag tydligt om att jag redan är en överlycklig iPhone 3G-ägare. Och som en hemlighet, bara mellan dig och mig, så kommer jag när Telia fått ordning på leveranserna att inhandla en 3G s!

Men ger det mig rätten att trakassera forumet med varje diffus iPhonefråga?

 

När det gäller snack om ickedatorrelaterat så finns papperskorgen. Just nu pågår där en debatt om avfallskvarnar, och mig veterligen saknar de all form av datoranknytning. I Papperskorgen är det "nästan" fritt fram, där kan vi svada om allt ickedatorrelaterat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då tar jag det igen. Det som gör mig förbannad är att det är många som irriteras över Mac-relaterade trådar om iPhone och som samtidigt gladeligen hänger sig åt icke Mac-relaterade som ex.v. "Var jeansen blåare förr" eller "Vad menas med kort hår?". De hör lika lite till forumet även om de ligger i Papperskorgen.

 

Vissa saker är vi väldigt överens om. Det är just sånt du tar upp som bättre disciplin, "Använd sökfunktionen innan du skapar ett nytt inlägg", "Skriv begripliga rubriker". B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då tar jag det igen. Det som gör mig förbannad är att det är många som irriteras över Mac-relaterade trådar om iPhone och som samtidigt gladeligen hänger sig åt icke Mac-relaterade som ex.v. "Var jeansen blåare förr" eller "Vad menas med kort hår?". De hör lika lite till forumet även om de ligger i Papperskorgen.

 

Iofs har just detta diskuterats ivrigt och yvigt tidigare i forumets historia.

Det finns ett stående önskemål att kunna spalta upp så att man slipper se alla inlägg som inte ligger inom ens eget intresseområde.

 

Som det är nu, kanske då mer innan iPhone, kunde forumet gå lite i stå i fackdelen, det Macrelaterade,

Macarna krånglar tyvärr för lite!

Där har då Papperskorgen bidragit till att hålla forumet levande och sett till att det faktiskt ständigt funnit medlemmar online, som vid nya Macrelaterade frågor genast kunde rycka in.

 

Vi har ju faktiskt också en Windowsdel, som faktiskt fanns redan innan BootCamp.

 

Kravet på att man skall hålla sig till ämnet är nog obefintligt i Papperskorgen, men desto högre i "facktrådarna".

Papperskorgen är alltså en samlingsplats i väntan på mer seriösa frågor i fackdelen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Balooba har rätt, en hel del skulle nog försvinna om papperskorgen inte fanns...

 

Inklusive jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Balooba i det han skriver..

 

Min önskan är att iPhone/iPod separeras från övriga Macrelaterade ämnen när man väljer Visa nya inlägg.

 

post-113-1250019026_thumb.jpg

 

Gärna två knappar, en för iPhone/iPod och en för Mac, låt gärna Papperskorgen hänga med under bägge knapparna, så vore mycket vunnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag nått fram med mitt budskap.

 

Jag ser fram emot ett bättre forum, framför allt tekniskt, med en bättre sökfunktion. Ett mer macigt och effektivare gränssnitt. Innehållet står ju vi för så där garanterar vi kvaliteten. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte tala för Balooba, men jag har en iPhone sedan en dryg vecka, men jag är ändå väldigt trött på den flod av trådar som startats i ämnet. När TS uppenbarligen inte ens tittat på de senaste trådarna, än mindre använt sökfunktionen, innan tråden startades. För att inte tala om frågor som mycket bättre besvaras av en operatörs kundtjänst, än av ett forum.

Exakt, vill man t ex veta hur lång leveranstiden för en produkt är det mycket smartare att vända sig till firman man köpt produkten av, eller bara läsa deras leveransvillkor och dylikt.

 

Och välkommen nye redaktörn! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då tar jag det igen. Det som gör mig förbannad är att det är många som irriteras över Mac-relaterade trådar om iPhone och som samtidigt gladeligen hänger sig åt icke Mac-relaterade som ex.v. "Var jeansen blåare förr" eller "Vad menas med kort hår?". De hör lika lite till forumet även om de ligger i Papperskorgen.

Så vad ska man diskutera om i papperskorgen enligt din mening?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...