Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Svårläst text på 40-tums LCD


boulits

Rekommendera Poster

hej jag har letat och letat efter ett svar på denna djungeln som vi kallar internet och har inte hittat något överhuvudtaget.

 

Nu är min fråga ifall det finns en lösning på detta,

 

jag har införskaffat mig en macmini som jag gillar verkligen, jag har kopplat den till min Sony W2000 40" allt fungerar fint fint förutom att jag ser inget när jag skriver som här tex, utan jag måste zooma. min fråga är finns det ingen lösning som det är med pc:n när man kan förstora texten fast samtidigt ha samma upplösning, ifall det finns snälla hjälp en vilsen mac användare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systeminställningar->Hjälpmedel->Zoom

Eller sitt närmare TVn.

 

Vad gäller Safari så finns det Kommando+ och Kommando- för att öka och minska storleken. men det gör ju inte bilder och grafik större, bara själva texten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller Safari så finns det Kommando+ och Kommando- för att öka och minska storleken. men det gör ju inte bilder och grafik större, bara själva texten.

Jasså? Gör det då här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systeminställningar->Hjälpmedel->Zoom

Eller sitt närmare TVn.

 

Vad gäller Safari så finns det Kommando+ och Kommando- för att öka och minska storleken. men det gör ju inte bilder och grafik större, bara själva texten.

 

jo det har jag gjort men man måste ändå trycka in en kommando först och sen zommas den så att bilden rör sig om du förstår vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså? Gör det då här...

OK. Din avatar blev inte större, men texten blev det.

post-11001-1249909186_thumb.png

post-11001-1249909202.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Din avatar blev inte större, men texten blev det.

Sedär. Använder du en gammal version av safari måntro?

 

post-10749-1249909589_thumb.png

post-10749-1249909593.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedär. Använder du en gammal version av safari måntro?

Gammal och gammal...

Version 3.2.3.

 

Version 4 är ju nästan oanvändbar. Den har ju ingen blå skala i URL-fältet så man ser om laddningen av sidan helt har gått i stå eller inte. 4:an har ju bara den där snurrade grejen som snurrar oavsett om sidan laddas eller ej.

Gjorde misstaget att ladda ner och installera 4:an hemma på en av datorerna. Hur får man tillbaka 3.2.3?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gammal och gammal...

Version 3.2.3.

 

Version 4 är ju nästan oanvändbar. Den har ju ingen blå skala i URL-fältet så man ser om laddningen av sidan helt har gått i stå eller inte. 4:an har ju bara den där snurrade grejen som snurrar oavsett om sidan laddas eller ej.

Gjorde misstaget att ladda ner och installera 4:an hemma på en av datorerna. Hur får man tillbaka 3.2.3?

 

Använda Firefox istället månne???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej jag har letat och letat efter ett svar på denna djungeln som vi kallar internet och har inte hittat något överhuvudtaget.

 

Nu är min fråga ifall det finns en lösning på detta,

 

jag har införskaffat mig en macmini som jag gillar verkligen, jag har kopplat den till min Sony W2000 40" allt fungerar fint fint förutom att jag ser inget när jag skriver som här tex, utan jag måste zooma. min fråga är finns det ingen lösning som det är med pc:n när man kan förstora texten fast samtidigt ha samma upplösning, ifall det finns snälla hjälp en vilsen mac användare.

 

Tillbaka till frågan .

 

Hur har du kopplat in datorn ? HDMI eller ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedär. Använder du en gammal version av safari måntro?

 

post-10749-1249909589_thumb.png

post-10749-1249909593.png

(Av)markera Innehåll > Zooma bara text (Safari nummer 4)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...