Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Logitech S 530 Cordless Desktop for Mac till mac OCH PC?

bernadotte

Recommended Posts

Funderar på att köpa detta paket med mus och tangentbord: http://macoteket.se/product_list.jsp?group...oduct_id=881596.

Tanken är att ha det både till min macbook och min gamla PC. Någon som vet om det bara fungererar med mac eller om det också är kompatibelt med PC? Annars är det inte intressant... Eller finns det rentav någon som har något tips på annat paket som fungerar till både mac och pc?

Jag skulle sätta en peng på att alla standardtangenter funkar på båda plattformarna. Men specialtangenterna funkar nog bara på Mac.

Jag kollade runt för ett tag sen och då verkade allt tyda på att det INTE fungerar på en Windows maskin. Har dock ej testat och det var något år sen.

Jag kollade runt för ett tag sen och då verkade allt tyda på att det INTE fungerar på en Windows maskin. Har dock ej testat och det var något år sen.

Varför skulle det inte fungera? Det enda som inte fungerar är ju de programmerbara specialknapparna. De övriga drygt 100 knapparna funkar ju.

Och på musen funkar båda knapparna och rullningshjulet. Det är eventuella extraknappar som i så fall inte fungerar.

Varför skulle det inte fungera? Det enda som inte fungerar är ju de programmerbara specialknapparna. De övriga drygt 100 knapparna funkar ju.

Och på musen funkar båda knapparna och rullningshjulet. Det är eventuella extraknappar som i så fall inte fungerar.

Har inget bra svar men troligtvis för att Logitech inte orkar/tycker det är värt att få det att fungera. Om du går in på Logitechs hemsida så ser du att vissa tangentbord är listade för Windows och andra både Windows och Mac. 530 var listat endast för Mac men verkar nu ha utgått. När jag undersökte det hela för något år sen så tydde allt på att så var fallet, enligt olika sidor på nätet. Flera butiker skrev tom "med stora bokstäver" att så var fallet.

Omvänt finns det Windows tangentbord som inte fungerar med Mac, folk har försökt utan att lyckas och då är det inte bara frågan om enstaka tangenter utan bordet känns inte igen överhuvudtaget.

Någon mer teknisk kanske kan ge en bättre förklaring.

Har inget bra svar men troligtvis för att Logitech inte orkar/tycker det är värt att få det att fungera. Om du går in på Logitechs hemsida så ser du att vissa tangentbord är listade för Windows och andra både Windows och Mac. 530 var listat endast för Mac men verkar nu ha utgått. När jag undersökte det hela för något år sen så tydde allt på att så var fallet, enligt olika sidor på nätet. Flera butiker skrev tom "med stora bokstäver" att så var fallet.

Omvänt finns det Windows tangentbord som inte fungerar med Mac, folk har försökt utan att lyckas och då är det inte bara frågan om enstaka tangenter utan bordet känns inte igen överhuvudtaget.

Någon mer teknisk kanske kan ge en bättre förklaring.

Ur leverantörens (Logitechs) synvinkel så måste de skriva att det inte fungerar bara för att en handfull specialtangenter inte funkar på den ena eller andra plattformen. Detta för att inte bli stämda av missnöjda amerikanska användare. Det betyder ju inte att hela tangentbordet är odugligt...

Specialknapparna skiter jag i. Men det känns inte så kul att köpa ett paket för 800 om det skulle visa sig att inga knappar funkar... Ingen som vet med säkerhet?

Specialknapparna skiter jag i. Men det känns inte så kul att köpa ett paket för 800 om det skulle visa sig att inga knappar funkar... Ingen som vet med säkerhet?

Vad jag vet med säkerhet är att om du beställer på nätet så har du 14 dagars returrätt.

Eller om du går till butiken så frågar du om du får på öppet köp. Och se till att det står "öppet köp" på kvittot!!!!

Mjo, men gäller öppet köp vid bruten förpackning då? :)

Javisst. Förklara VID KÖPET att du vill testa på Windows.

Finns det tangentbord och möss som avviker från standard-drivrutinerna på sånt sätt att de inte skulle fungera? Det tror jag knappast. Som sagt specialknapparna kan nog ge lite udda funktioner, men de vanliga standardknapparna fungerar på både och med alla tangentbord jag har testat

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...