Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är iPhone 3G 16GB slut?


sgt_slaughter

Rekommendera Poster

sgt_slaughter

Har varit bortrest ett tag och nu ska jag lämna in min iPhone på lagning. Den har "lightleak" på båda sidorna av skärmen.

 

Köpte den via Halebop och fick infon att jag ska lämna in den på Telia. Men nu har jag både läste samt hört av andra (kompisar) att versionen av iPhone 16GB tagit slut, någon som vet om de finns någon sanning i detta eller är de bara rykte??

 

Ifall den är slut hur ska jag kunna få en ny, eftersom vad jag läst på forumet så är de 99,9% chans att man får en ny iPhone när den drabbats av "lightleak".

 

Varken Halebop eller Telia vet något om detta, mailat/ringt båda. Får inge direkt svar av dom. Någon som vet??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En "ny", alltså sprillans ny får man aldrig, däremot får du en annan telefon som blivit reparerad och bytt skal på och de finns nog i reserv ska du se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En "ny", alltså sprillans ny får man aldrig, däremot får du en annan telefon som blivit reparerad och bytt skal på och de finns nog i reserv ska du se!

 

 

Beror nog på tillståndet, jag fick ingen reparerad, fick en ny i inplastad låda i fredags!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sgt_slaughter
En "ny", alltså sprillans ny får man aldrig, däremot får du en annan telefon som blivit reparerad och bytt skal på och de finns nog i reserv ska du se!

 

 

Skumt, de flesta som har haft "lightleak" har fått en sprillans ny. En polare till mig fick en ny när han lämande in sin på grund av samma problem.

 

Alltså jag kan få in nageln emellan skärmen och ramen..så stort mellan rum är de.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror nog på tillståndet, jag fick ingen reparerad, fick en ny i inplastad låda i fredags!

 

De man får kommer också inplastade i lådor, men inte i helt nya iPhone lådor utan i bruna kartonglådor. Annars skulle du vara den första i världen som fått en helt ny enhet inplastad i en ny låda med helt nya tillbehör!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De man får kommer också inplastade i lådor, men inte i helt nya iPhone lådor utan i bruna kartonglådor. Annars skulle du vara den första i världen som fått en helt ny enhet inplastad i en ny låda med helt nya tillbehör!

 

Jag fick min i en fin vit inplastad låda med alla tillbehör ja! Fick dock lämna tillbaka de gamla tillbehören

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att gratulera då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sgt_slaughter
Jag fick min i en fin vit inplastad låda med alla tillbehör ja! Fick dock lämna tillbaka de gamla tillbehören

 

 

Vad var de för fel på din? men om du fick en ny då borde jag oxå få de :). Vill som inte lämna in den för att sedan vänta extra länge bara för att de ska få in en ny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Originallådan alltså? Det har jag aldrig hört talas om! Hoppas inte på att få en ny för som sagt det ska man inte få, utan man ska få en reparerad, i låda och inplastad förstås men innehållet är inte en sprillans telefon utan en reparerad. Har han fått en helt ny så har han haft en ruskig tur!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Originallådan alltså? Det har jag aldrig hört talas om! Hoppas inte på att få en ny för som sagt det ska man inte få, utan man ska få en reparerad, i låda och inplastad förstås men innehållet är inte en sprillans telefon utan en reparerad. Har han fått en helt ny så har han haft en ruskig tur!

 

Jag fick orginal låda, kan vara att jag fick en övertrevlig tjej som hjälpte mig i teliabutiken, som innan hon skickade iväg telefonen ringde till anovo för att berätta ang felet samt kolla hur det var under semestertiderna...allt flöt på och efter en vecka hade jag min nya. Var väl tur som alla säger, trodde alla fått nya som lämnat in...iof kanske det berodde på att den knappt var använd i en månad.

 

Min gick inte att återställa alls, fick error 1603 till en början, när det var löst fick jag er...20 sedan 1604 och sedan ytterligiare ett felmeddelande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sgt_slaughter

Föresten vad händer med alla appsen man har när man lämna in den? om man får en "ny" hur får man tillbaka de man hade, samt alla kontakterna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föresten vad händer med alla appsen man har när man lämna in den? om man får en "ny" hur får man tillbaka de man hade, samt alla kontakterna?

 

jag hade som tur var allt sparat på datorn och en säkerhetsåterställning i Itunes, valde dock denna gång att inte använda den utan körde på nya, synkade med mina kontakter enbart...apparna laddade jag på nytt bara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sgt_slaughter

Ja nu var jag in på telia och lämnade in min älskade vän, känns förjävla tomt utan den. Visst de är bara en telefon men den har ju förgyllt min vardag sen jag fick den.

 

Dock fick jag beskedet att de skulle ta 3-4 veckor innan den skulle bli fixad. Men sen sa expediten att oftast så lagar dom inte de felen som jag har, utan man skulle få en helt sprillans ny. De var ju glädjande....återstår att se om de stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...