Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Felmeddelande vid start av Sims 3


yokese

Rekommendera Poster

Får upp detta felmeddelande när jag ska starta Sims 3 på en iMac med senaste Osx. Någon som känner igen problemet och har en lösning? Obs original version av spel.

post-20051-1249847896_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där meddelandet får man om man försöker köra ett program gjort för PowerPC-processorer på en Mac med Intel processor och vice-versa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hurricanefelix

Jag tycker detta ser ut att bero på en säkerhetsåtgärd utav spelet. Som nämndes här i tråden tidigare är det antagligen för du installerat spelet på en PowerPC-maskin.

 

Jag har för mig att det går att ta bort en fil i programpaketet som kollar vilken arkitektur processorn har, men eftersom detta gäller ett ganska stort spel så kanske det inte fungerar.

 

Jag vet dock att på min MSI Wind hackintosh så var det problem med att installera Microsoft Silverlight eftersom det identifierade min Intel Atom-processor som PowerPC. Det gick att lösa genom att gå in i .pkg-filen och radera "InstallationCheck".

 

Som sagt är det kanske inte så säkert att göra gällande ett spel och min erfarenhet av detta är ju på en hackintosh men ifall man googlar finns det säkert någon som har stött på samma problem när de försökt spela Sims 3 på sin äldre Macintosh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...