Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mini dvi-kontakt trasig vad göra?


engelbrekt

Rekommendera Poster

Den lilla usla kontakten i imacen har förmodligen lossat från logikkortet och det blir att byta hela rasket. Det är en imac 24" med en 2,8 GHz och jag har 4 gig i ram. Att byta kortet kostar över 8000:- så man undrar om det är läge att köpa en 20 " för 13000:- med lite klenare processor, jag använder en extraskärm till bildhantering. Skåpet är ca 1,5 år och ingen ac finns.

Något tips innan jag bestämmer mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arbetar du professionellt med det så rekommenderar jag stark att köpa en Mac Pro. Den har längre brukbarhet och man slipper den sortens problem. Såvitt jag har hört så är inte heller skärmen i iMac 20" lika bra som i 24":aren.

 

Kort och gott, har man råd så kan det vara värt att välja Mac Pro eftersom man då är relativt fri vad det gäller skärmar, grafikkort, hårddiskar och minne.

 

(Antagligen borde du trots felet kunna sälja den till ett någorlunda pris eftersom inte alla vill ha eller behöver en separat skärm.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir enklast o billigast och förm bäst att byta ut logikkortet för dryga 8000:- Visste inte att det gamla , som i princip är felfritt, ska tillbaks till leverantören. Som ett slags pant. Annars skulle det bli mycket dyrare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir enklast o billigast och förm bäst att byta ut logikkortet för dryga 8000:- Visste inte att det gamla , som i princip är felfritt, ska tillbaks till leverantören. Som ett slags pant. Annars skulle det bli mycket dyrare.
Ja, Apple har alltid gjort så. Jag vet inte om dom vill undersöka skadan eller försäkra sig om att inte trasiga kretsar kommer ut på begagnatmarknaden. Eller om det finns något slags värde i att antingen att skrota kortet eller reparera det.

 

Hur som helst behöver man ju sällan delarna själv i alla fall…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...