Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bifoga bilder i Mail


knugge

Rekommendera Poster

Jag har hela tiden massa frågor om Iphonen som jag för övrigt gillar skarpt. Nu undrar jag dock hur man bifogar filer i mail, kan man inte det? Enda sättet jag kommit på är att gå via bilder och välja skicka som mail men då kan man bara skicka en bild i varje mail sedan måste man kopiera och klistra in om man vill skicka fler. Det finns ingen "bifoga filer" knapp i Mail applikationen.

 

Jag har inte tillgång till manualen just nu och skickar en del bilder för tillfället. Kan man bifoga filer i mail?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såvitt jag vet går inte det, men du kan testa en app som heter eM@il Sender. Finns i App Store.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple gör mycket bra och även geniala saker, men hur fan kan dem missa så många självklara saker?

Det beskrivna problemet ovan tex, Att inte kunde sortera bokmärken i Safari är ett annat exempel.

Man blir så trött... Varför gör dem dessa missar? Det är ju inte så det är speciellt många rader kod och sedan släppa en uppdatering. Det är ju inte direkt version 1.0 på varken Iphone eller Safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple gillar tydligen inte bifogade filer...

Som tur är kan du med 3.0 välja dela bilder. Gå in på bilder och tryck på pilen nere till vänster och markera alla bilder du vill skicka. Upp till 2 st som MMS eller mejl, 2-5 att dela via mejl, fler än 5 bilder så välj kopiera och klistra in. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple gör mycket bra och även geniala saker, men hur fan kan dem missa så många självklara saker?

Det beskrivna problemet ovan tex, Att inte kunde sortera bokmärken i Safari är ett annat exempel.

Man blir så trött... Varför gör dem dessa missar? Det är ju inte så det är speciellt många rader kod och sedan släppa en uppdatering. Det är ju inte direkt version 1.0 på varken Iphone eller Safari.

 

men bokmärken i safari....det är ju bara att trycka edit och dra dem upp o ner i listan vart man nu vill ha dem?! eller har jag missat nått?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Om du har 3.0 kan du skicka så många bilder du vill med mail. Bara tryck på actions-knappen i Photos, och markera sedan de bilder du vill skicka. Share.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har 3.0 kan du skicka så många bilder du vill med mail. Bara tryck på actions-knappen i Photos, och markera sedan de bilder du vill skicka. Share.

Aha måste kolla på detta med att markera fler bilder. Känns dock inte så intuitivt som man är van vid från OSX.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sagt och gjort, var ju bara trycka på den lilla böjda pilen först och sedan markera. Max fem bilder eller en video. Tycker dock att Apple gjort en blunder när de inte har en bifoga filer knapp i Mail. Vid flera tillfällen har jag gått in i mail och börjat skriva för att sedan vara tvungen att gå ur och kopiera bild och klistra in, onödigt mäckigt tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sagt och gjort, var ju bara trycka på den lilla böjda pilen först och sedan markera. Max fem bilder eller en video. Tycker dock att Apple gjort en blunder när de inte har en bifoga filer knapp i Mail. Vid flera tillfällen har jag gått in i mail och börjat skriva för att sedan vara tvungen att gå ur och kopiera bild och klistra in, onödigt mäckigt tycker jag.

 

 

ja de har ju lagt till en liten ikon i sms/mms programmet.

 

det kanske dyker upp i mail med så småningom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja de har ju lagt till en liten ikon i sms/mms programmet.

 

det kanske dyker upp i mail med så småningom.

Ja det har du rätt i. Man undrar vad orsaken i sådana fall är till att de inte har den ikonen i mail.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FutureLegends

http://www.apple.com/feedback/iphone.html

 

Jag skickade in request om att kunna attacha bilder från mailen...

Samt att jag vill ha konto-specifika signaturer och kunna spara text-templates som man kan klistra in i SMS, Email, MMS etc

 

Igår skickade jag in en drös med andra förslag som mest hade med Contacts att göra. t.ex se bilder i kontaktlistan och att när man har en kontaktsida uppe kunna flippa vidare till nästa utan att behöva gå tillbaks till listan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

FRÅN Mail TILL > iPhone då, går inte detta?

Att man inte kan skicka små bilder på 20-30kb?

Det verkar ju inte så, inte för mig iaf, kasst..

 

Sorry, den kom till mig efter 45 min, en bild på 20kb, kör Telenor, kanske därför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...