Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Telia ADSL modem till Airport Extreme och Viasat VOD trådlöst


joapell

Rekommendera Poster

Har nyligen skaffat en Viasat HD Plus box och vill få igång deras VOD tjänst (trådlöst). Deras support ber mig öppna portarna "Browsing catalogue UDP 56565 och TCP 23232" samt "Downloading assets TCP 80". Min Viasat HD box får en IP adress men hur öppnar jag dessa portar? Mycket prylar just nu: Telia ADSL modem kopplat till Airport Extreme och sedan Viasat Netgear trådlösa routrar kopplat till Airport Extreme samt HD boxen i vardagsrummet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nyligen skaffat en Viasat HD Plus box och vill få igång deras VOD tjänst (trådlöst). Deras support ber mig öppna portarna "Browsing catalogue UDP 56565 och TCP 23232" samt "Downloading assets TCP 80". Min Viasat HD box får en IP adress men hur öppnar jag dessa portar? Mycket prylar just nu: Telia ADSL modem kopplat till Airport Extreme och sedan Viasat Netgear trådlösa routrar kopplat till Airport Extreme samt HD boxen i vardagsrummet.

 

Löste detta genom att tyvärr öppna plånboken och köpa en D-link router istället. Macvärlden är fantastisk men ibland strular det även där. Hur som haver min iMac och iPhone är helt underbara :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
fatmike_sthlm

GÖR SÅ HÄR!

Har haft samma problem, både med o utan netgear stationerna. Kör nu med en express in i Viasat boxen och en extreme som basstation.

Jag har suttit med några olika snubbar i telefon och till sist löste vi detta på följande vis:

I BOXEN

meny->inställningar->vod->ip-> VÄLJ STATISK

Ställ in Viasat boxen på den ip adress som du avsätter i routern.

Subnet 255.255.255.0

Ställ in gateway enligt routerns ip.

Dhcp ingen inställning.

Samma dns servrar som din internet leverantör givit dig både 1:a och sekundära.

 

I EXTREMEN (1)

Ställ in manuellt.

Tryck på internet knappen och sedan dhcp.

Lägg till en DHCP reservation.

Namnge den till vad du vill, välj MAC, och ange sedan den MAC adress som nätverksstationen som kopplats in i viasatboxen har.

Skriv in den ip adress som du avsatte i boxen.

 

I EXTREMEN (2)

Tryck nu på avancerat fliken och sedan på Portkoppling.

Tryck på +

Välj ingen tjänst, utan fyll i UDP adressen 56565 i båda UDP fälten, fortsätt, och sedan namnge.

Tryck på + igen och gör likadant med 1:a TCP adressen.

Tryck på + en sista gång och upprepa med 2:A TCP adressen.

 

Du bör nu ha 3 tillåtna portkopplingar.

 

Tryck nu uppdatera och det ska sedan fungera:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Hur lyckades du att skriva in statiskt IP-nummer som bara har 2st siffror i sig tex. som 10.0.1.2

Får det inte att fungera med fjärrkontrollen.

 

/Capsicon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...