Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

FM sändare till Iphone


Delmar78

Rekommendera Poster

jo de var faktiskt hyffsat ljud, har dock inte testat med någon annan fm-sändare till iphone.

Men helt klart godkänt ljud :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en iTrip AutoPilot från Griffin. Att jag köpte just den var för den mycket trevliga RDS-funktionen som gör att du ser artist och låtnamn på bilradions display.

 

http://www.griffintechnology.com/products/itripautopilot

 

Jag har provat lite olika FM-sändare och det verkar vara variera hur de fungerar i olika bilar. I vissa bilar verkar det vara omöjligt att få dem att fungera brus- och knasterfritt medans samma sändare i en annan bil fungerar klockrent.

 

Men nästa gång jag köper bil, då skall den banne mig ha inbyggt iPod/iPhone-stöd. Nåt annat blir det inte tal om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en från Nocs (random märke?) på OnOff. Kostade 280 och funkar kanon. Ser väl i princip ut som iTrip fast lite smalare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Griffin Roadtrip i bilen och även om den kostar en slant så är jag mycket nöjd. Bra ljud, laddar medan du lyssnar, smarta funktioner och möjlighet att ha telefonens skärm lätt synlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

jula säljer en som är billig,hur kvaliten är kan jag inte utala mig om, den har displaym, cigarettladdare och batteri drift,4 minnes platser för fm frekvenser,kostar 149kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte min på Kjell&Co och den fungerar alldeles utmärkt.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Får man ut spotify ljudet från ipoduttaget i botten på iPhone eller måste man ta det via 3,5 mm pluggen?

Någon som har ett tips på en bra fm sändare till att kunna lyssna på spotify i bilen med bra ljudkvalitet?

Jag testade en billig noname sändare men där verkade anslutningskontakten ( hörlurskontakten) vara en halv mm för kort så det blev ingen bra kontakt och inget bra ljud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man ut spotify ljudet från ipoduttaget i botten på iPhone eller måste man ta det via 3,5 mm pluggen?

Någon som har ett tips på en bra fm sändare till att kunna lyssna på spotify i bilen med bra ljudkvalitet?

Jag testade en billig noname sändare men där verkade anslutningskontakten ( hörlurskontakten) vara en halv mm för kort så det blev ingen bra kontakt och inget bra ljud.

 

Se mitt inlägg ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Northwiz: Ang Griffin Roadtripp. Jag förstår att det går att böja kabeln lite som man vill, men går det att vinkla iphone till landscape, eller trillar den av?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...