Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mottagningen försvinner på iPhone 3G


Pete

Rekommendera Poster

Jag har haft min iPhone 3G i cirka tre månader nu. Jag köpte den med abonnemang från Halebop och har aldrig haft några problem alls med den.

 

För ett tag sedan så försvann mottagningen på den och istället så stod det "Ingen service". Jag testade att slå över den på "flygsplansläge" för att sedan stänga av det och se ifall jag fick tillbaka mottagningen, men det fick jag inte. Det enda som hjälpte var att starta om telefonen. Nåja, jag startade om den, fick tillbaka min mottagning och tänkte inte mer på den saken.

 

Sen så har det felet börjat hända mer och mer, oftare och oftare. Det är rätt irriterande att man bara kan ha på telefonen ett tag, ringa några samtal, skicka några sms och sedan måste man starta om den. Hade det bara hänt en gång så hade det inte varit något, men nu börjar jag bli irriterande och orolig. Är det något fel på min kära iPhone?

 

Jag är rätt säker på att det inte är något fel med sim-kortet; har nämligen dragit in det i andra lurar och testat utan problem. Dock så kan man ju inte vara säker på när felet kommer fram; så jag kan ju bara ha haft tur då. Men jag tror som sagt inte att det är där felet sitter.

 

Har någon varit med om samma sak; vad var isåfall lösning för dig? Måste jag skicka in telefonen på rep? Är inte direkt sugen på att göra en återställning; förstår faktiskt inte heller hur det skulle hjälpa men. Antar att man ändå måste testa det innan man skickar in den? Men ifall någon har något tips så är ni mer än välkomna att posta det!

 

Tack förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till butiken där du köpte den och hör med dem!

 

Samma problem har jag haft, men det var på den gamla goda tiden man använde turbosim!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till butiken där du köpte den och hör med dem!

 

Samma problem har jag haft, men det var på den gamla goda tiden man använde turbosim!

 

Köpte den via nätet. Halebop har ju inga butiker. :detvarintejag:

 

Vad var lösningen för dig då? Att byta sim?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte den via nätet. Halebop har ju inga butiker. :detvarintejag:

 

Vad var lösningen för dig då? Att byta sim?

Ring deras kundtjänst så får du veta exakt hur du ska gå till väga. Du ska antagligen skicka den någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan du skickar iväg den så gör en total återställning, kan vara vad som helst i systemet som fått sig ett fel och orkar problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan du skickar iväg den så gör en total återställning, kan vara vad som helst i systemet som fått sig ett fel och orkar problemet.

Jo, jag hade tänkt att testa det. Ifall det inte finns någon annan utväg; vilket det inte verkar göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det förresten om jag gör en återställning, kan jag behålla alla appz? Eller ja, det vet jag att jag kan. Men hur? Är det bara att dra över dem till iTunes och sedan tillbaka till telefonen när jag installerat om?

 

Kamerabilderna, hur är det med dom? Jag vill gärna ha dom som dom är. Alltså i just "kamerabilder"-mappen. Går ju inte att lägga in bilder där manuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det förresten om jag gör en återställning, kan jag behålla alla appz? Eller ja, det vet jag att jag kan. Men hur? Är det bara att dra över dem till iTunes och sedan tillbaka till telefonen när jag installerat om?

 

Kamerabilderna, hur är det med dom? Jag vill gärna ha dom som dom är. Alltså i just "kamerabilder"-mappen. Går ju inte att lägga in bilder där manuellt.

När du synkar luren med datorn så bestämmer du ju vilka filer som ska synkas. Köpta apps är väl defaultsynkade antar jag. Sen återställer du och vid nästa synk så har du allt åter på telefonen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...