Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook startar inte, blå skärm + tickande ljud


Beleaguer

Rekommendera Poster

Igår slog jag av min macbook när datorn började ticka och var väldigt varm, när jag väl slog på den igen blev skärmen bara grå. Nu när jag slår på den är den fortfarande bara grå, och ett högt tickande ljud kommer inifrån.

Den är väl typ två år gammal vid det här laget.

 

Vad ska jag göra? Jag har letat men hittar inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätt i din installationsskiva, starta om datorn och håll ner c-tangenten, välj språk, gå upp i menyn till Skivverktyg, se om du ser hårddisken, gör du det så markera den och välj Reparera Skiva.

 

Ser du den inte är nog hårddisken trasig, tyvärr. Du har väl backup.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungefær samma problem som med min. Men jag hittar hårddisken men kan inte reparera den. Och nær jag førsøker ominstallera Leopard så går det inte... Någon som har ett førslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I båda fallen så är det väldigt troligt att det är hårddisken som är trasig. Att då den utbytt är lösningen på problemet.

 

Till Haze73: Har du försökt partionera och formatera om hårddisken när du installerar om OS X?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja försökte radera min hd som ligger på skriv bordet men det gick inte.Hur skall jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välj fliken Partitionera i Skivverktyg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det förstod jag.Vad skall jag göra sedan?Göra en ny paration men sedan då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska välja en (eller flera om du så vill) men en är väl det du ska, därefter välja Mac OS Extended (Journalförd) därefter klicka på Alternativ, och välja GUID-Partitionstabell, gå tillbaka till föregående sida och klicka på Använd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får upp ett meddelande då som sæger att det misslyckades på grund av skivan inte kunde tas bort från skrivbordet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta om datorn och försök på nytt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att du försöker installera OS X på fel skiva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett alternativ.Och det är den som är döpt till mac hd från början och som jag har döpt om till min hjärna. Problemet verkar vara att jag inte kan ominstallera på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett alternativ.Och det är den som är döpt till mac hd från början och som jag har döpt om till min hjärna. Problemet verkar vara att jag inte kan ominstallera på den.

Och om jag minns rätt skrev du tidigare att du inte heller kunde reparera disken när du startar från OS X-skivan? Då tycker iallafall jag att det verkar som disken har gett upp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sist den gav upp så vill den ju inte start ens. Men va fan vet jag.Hur länge borde en disk hålla? Böt den här för ett och halvt år sedan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sist den gav upp så vill den ju inte start ens. Men va fan vet jag.Hur länge borde en disk hålla? Böt den här för ett och halvt år sedan...

Den kan hålla länge och den kan krascha närsomhelst, omöjligt att veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Döp inte hårddisken med namn som innehåller åäö

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...