Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apples värsta designmiss


Fabz

Rekommendera Poster

Kom ihåg: det är insidan som räknas :policeman:

 

Om ni nu blir heltokiga på den pricken kan ju allting lösas med lite silvertejp. Silvertejp löser allting :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar
Kom ihåg: det är insidan som räknas :policeman:

 

 

Helt rätt Jakkra, bra formulerat, det där kom som pricken över i:et(landsproblemet)

 

 

Tack o adjö :finder:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var glada att ni inte har Mac Pro. Den är helt perforerad av hål på fram- och baksidan. Här talar vi tusentals eventuellt designmissade hål!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var glada att ni inte har Mac Pro. Den är helt perforerad av hål på fram- och baksidan. Här talar vi tusentals eventuellt designmissade hål!

 

Jo, men så hatar alla Mac Pro också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men så hatar alla Mac Pro också.

 

Jag hatar den för att jag inte har råd med den! :utskallning:

 

 

:hihihi: :hihihi: :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hatar den för att jag inte har råd med den! :utskallning:

 

 

:hihihi: :hihihi: :hihihi:

 

 

Nog för att jag har råd med den, men vad tusan ska jag ha ett sånt monster till dator för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog för att jag har råd med den, men vad tusan ska jag ha ett sånt monster till dator för?

 

Så du slipper att bara skryta med att du har råd..... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog för att jag har råd med den, men vad tusan ska jag ha ett sånt monster till dator för?

Resonerar precis likadant. Don efter person, eller hur säger man? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, jag var tvungen att leta läääänge innan jag förstod vad ni pratade om för "designmiss"... Men nog måste väl Apple, även om de är duktiga på design, gjort en värre designmiss... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, jag var tvungen att leta läääänge innan jag förstod vad ni pratade om för "designmiss"... Men nog måste väl Apple, även om de är duktiga på design, gjort en värre designmiss... :totaltgalen:

 

Nej, detta är det värsta vi har sett och vi har sett mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi seriöst skall prata om design missar så var ju inte den så kallade "Pucko" musen det bästa man har kommit på.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi seriöst skall prata om design missar så var ju inte den så kallade "Pucko" musen det bästa man har kommit på.....

Användar- eller utseendemässigt?

Utseendet är det väl inget fel på, men till och med undertecknad störde mig på att man var tvungen att hela tiden behöva hålla koll på att den var rätt vänd i handen. :ThumbsDown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utseendet var det nog inget större fel på, kanske inte snygg men okej var den åtminstone. Användarmässigt och ergonomiskt så var den en katastroff istället så på det sättet var ju inte designen lyckad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är det bästa stället att ha pricken på. På alla andra ställen jag kan tänka mig skulle det se knäppt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi seriöst skall prata om design missar så var ju inte den så kallade "Pucko" musen det bästa man har kommit på.....

Jag har ingenting emot pucken. Tycker att den är riktigt skön att använda, faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utseendet var det nog inget större fel på, kanske inte snygg men okej var den åtminstone. Användarmässigt och ergonomiskt så var den en katastroff istället så på det sättet var ju inte designen lyckad.

Jag tyckte den var helt ok även ergonomiskt. Tricket var att inte lägga hela handen på (som man gör med en vanlig mus) utan bara hålla den mellan fingrarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick lov att leta innan jag fann "missen " .. Okay, hålet är på motsatt sida av de andra "hålen" .. alltså där diverse kontakter sitter ... där har jag i övrigt ännu ett litet hål som dock verkar vara pluggat ... Hmmm, ännu en miss då ??

Jag köpte förstås inte min Macbook Pro för designen ... men erkänner att den är läcker (även med hålet som stör trådskaparen).

 

Varemot min svarta Ipod classic inte riktigt matchar den vita dockan och vita fjärrkontrollen ... Har nämligen inte kunnat hitta dessa tillbehör i svart ...

 

För mej är användningen det viktigaste ... Apples design, som väl började med iMac någon gång i mitten eller slutet av 90 talet, är enbart bonus ...

 

Ps .. inser plötsligt att tråden handlar om Macmini ... men min MacBook har också ett "hål" !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min mini Mid 2007 har också nämnda prick. Har inte sett den förut! :P Varför är den svart om den ska släppa in ljus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är den svart om den ska släppa in ljus?

Så har det väl varit i alla tider på teve apparater o.s.v.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min mini Mid 2007 har också nämnda prick. Har inte sett den förut! :P Varför är den svart om den ska släppa in ljus?

 

 

Vilken färg vill du den ska vara ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det riktigt otäcka med Minin är när det sitter en ful användare bredvid och stör Minins rena design. Minin borde inte få ha användare! :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så har det väl varit i alla tider på teve apparater o.s.v.

Jaha.

 

Vilken färg vill du den ska vara ??

Kräkgrönt.

 

Hur kan något svart släppa in ljus? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan något svart släppa in ljus? :fundersam:

 

Nu är det ju inte synligt ljus som är det som ska in i mottagaren utan IR

 

Edit:

Mottagaren i detta fallet är givetvis fotocellen som sitter i fronten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det ju inte synligt ljus som är det som ska in i mottagaren utan IR

Kan något svart släppa in "osynligt" ljus? Tja, det är väl så, då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...