Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Utbredd piratkopiering av spel till iPhone


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Varför piratkopierar man spel när de är så billiga och bara en knapptryckning bort?

 

Är det barn/ungdomar som har iPod Touch och inte kan/får handla på nätet för sina föräldrar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk är snåla nuförtiden, undrar när allt kommer brista (inga pengar till musik/film/spel/program/osv) och det kommer inget mer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte på denna nyhet överhuvudtaget, det är möjligt det gäller just detta spel- men det vore betydligt mer intressant om dom faktiskt tagit något känt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte heller att det gäller generellt - kanske nåt enstaka dyrare progg som Navigon piratkopieras, men sällan såna som kostar några kronor. Och om nu det har sålts/laddats ned mer än 2 miljarder proggs från AppStore (enligt Apple) så skulle ju antalet använda program vara 40 miljarder om siffrorna gällde alla program (alltså 38 miljarder piratkopierade och 2 miljarder legala). Knappast troligt... :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns egentligen inget argument "för" att piratkopiera, däremot behöver man inte förespråka IPRED och FRA pga detta.

 

Att "skylla" på barn/ungdomar känns inte ok mattem. Lär vara minst lika många vuxna som piratkopierar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns egentligen inget argument "för" att piratkopiera, däremot behöver man inte förespråka IPRED och FRA pga detta.

 

Vad skulle FRA ha med piratkopieringa att göra menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns egentligen inget argument "för" att piratkopiera, däremot behöver man inte förespråka IPRED och FRA pga detta.

 

Att "skylla" på barn/ungdomar känns inte ok mattem. Lär vara minst lika många vuxna som piratkopierar.

 

Jag skyller inte på barn/ungdomar... undrar mest om de som piratkopierar spel för så små summor som ca 20:- är just under 18 och inte får handla med betal/kreditkort på nätet. Då rimligtvis nekade av sina föräldrar att göra detta....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skyller inte på barn/ungdomar... undrar mest om de som piratkopierar spel för så små summor som ca 20:- är just under 18 och inte får handla med betal/kreditkort på nätet. Då rimligtvis nekade av sina föräldrar att göra detta....

 

Det kanske finns ett fåtal som gör det av den anledningen. Jag känner faktiskt ingen som kör med piratkopierade program på iPhone- iallafall ingen som erkänt.

Jag tror det handlar om ett P&R trick från den här spel leverantören.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske finns ett fåtal som gör det av den anledningen. Jag känner faktiskt ingen som kör med piratkopierade program på iPhone- iallafall ingen som erkänt.

Jag tror det handlar om ett P&R trick från den här spel leverantören.

Det verkar ju åtminstone troligt att det är en PR kupp, och bloggare glufsar glatt i sig allt.

Väldigt många utvecklare för iPhone, borde ha blivit ganska trångt nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst lite i kommentarerna på Macworlds artikelsida; Måste nog säga att det uppenbarligen är väldigt många förstå-sig-påare som kritiserar AppStore och avgifterna Apple tar ut mot utvecklare.

 

Det är ganska uppenbart att dom flesta som gör sådana uttalanden inte har en aning om hur bra villkor AppStore har och inga direkt dolda avgifter. Med den massa man når via AppStore är det dessutom helt otroligt att dom har så lågt pris.

Du behöver inte bry dig om några direkta utgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför piratkopierar man spel när de är så billiga och bara en knapptryckning bort?

 

Är det barn/ungdomar som har iPod Touch och inte kan/får handla på nätet för sina föräldrar?

Är det inte så att om du ha en jailbreakad ipod så kan du inte handla via appstore?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte så att om du ha en jailbreakad ipod så kan du inte handla via appstore?

Du kan ändå handla på App store.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...