Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mail hämtar inte förrän jag öppnar Mail


knugge

Rekommendera Poster

Ska inte servern skicka ut automatiskt när push är på? Trodde vitsen var att man skulle få mail fast man inte kollar aktivt så att säga. Gör jag något fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska inte servern skicka ut automatiskt när push är på? Trodde vitsen var att man skulle få mail fast man inte kollar aktivt så att säga. Gör jag något fel?

 

beror på mailserver. om det är Telia exempelvis så är det kört. Apples egna MobileMe har PUSH osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under inställningarna för mail - hämta data väljer du varje kvart, halvtimme eller timme för hämtning när

mail och push inte är igång. Då får du notis om mail utan att ha programmet igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om servern inte stödjer Push. Sätt hämta nya data varje kvart eller halvtimma.

 

@Aineman, mail körs hela tiden i bakgrunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om servern inte stödjer Push. Sätt hämta nya data varje kvart eller halvtimma.

 

@Aineman, mail körs hela tiden i bakgrunden.

 

Push fungerar bara för Exchange-servrar. För MobileMe har Apple licensierat Microsofts Exchange-protokoll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Spray så det kanske är så att de inte stöder push. Får göra som ni säger och be mail kolla varje kvart eller någon av de andra inställningarna.

 

Tack för er snabba hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Push fungerar bara för Exchange-servrar. För MobileMe har Apple licensierat Microsofts Exchange-protokoll.

 

 

Jag har tillgång till exchange activesync via outlook.com som numer admimistrerar våra mailkonton. Dock verkar inte heller här push fungera, någon som känner till varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte att du bara kan ha push-funktionen på ETT mejlkonto.

nu har jag skaffat gmail och det verkar stödja push men jag är osäker kanske jag startade mail och glömde det sedan. En annan sak dock är att jag val imap men den verkar inte synka med mail i datorn när det gäller skickade mail. Jag får det att fungera med mottagna och borttagna det synkar fint, vad gör ja fel eller ska det vara så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har jag skaffat gmail och det verkar stödja push men jag är osäker kanske jag startade mail och glömde det sedan. En annan sak dock är att jag val imap men den verkar inte synka med mail i datorn när det gäller skickade mail. Jag får det att fungera med mottagna och borttagna det synkar fint, vad gör ja fel eller ska det vara så?

 

Push stöds bara av Exchange-protokollet. Alltså inte av IMAP.

 

När det gäller skickade mail finns det inställningar att göra om du letar lite bland epost-inställningarna för det kontot. Tror det handlar om att välja rätt IMAP-folder för den virtuella foldern Skickat på iPhonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har jag skaffat gmail och det verkar stödja push men jag är osäker kanske jag startade mail och glömde det sedan. En annan sak dock är att jag val imap men den verkar inte synka med mail i datorn när det gäller skickade mail. Jag får det att fungera med mottagna och borttagna det synkar fint, vad gör ja fel eller ska det vara så?

 

Gmail har inte push

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...