Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min Macbook 10.4.11 startar direkt i terminalen


zoku

Rekommendera Poster

Hej!

 

Min hårddiskar kraschade förut och därför har den bytts ut och datorn har fungerat bra nu i två dagar men helt plötsligt fungerade inte mitt lösenord till datorn och jag prövade då att start om den men då startade datorn direkt i Terminalen. I terminalen står det att jag inte har något användarnamn p.g.a detta så har jag läst runt lite på andra sidor på min andra dator och hittar bara engelska sidor där det står om man nygligen uppgraderat från os 9 till osx så finns det filer som etc och var kvar och om man tar bort dom så blir det så här. Jag tyvärr råkat göra detta så finns det något sätt jag kan få tillbaks dom mapparna? Snälla hjälp mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har stoppat i skivan men den startar fortfarande i terminalen, den vägrar starta med skivan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska hålla ner c-tangenten när du startar upp datorn med skivan isatt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt det nu men när jag väljer hårddisk där jag vill installera allt så står det att det inte går eftersom datorn kan inte starta i din.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alternativ meny kommer inte upp det kommer bara upp en meny där jag kan välja vilket grundspråket ska vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är på rätt väg..välj språk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...