Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Går det att bränna DVD på min gamla mac?


Propeller

Rekommendera Poster

Jag har en vad jag vet orginal PM G4 2x1,25 med OS 10.5.8. Jag har inte lyckats bränna data till en DVD än (vet att det sitter en DVD-brännare i den) . . . . . jag har mycket bilder & vad jag vill är att lägga över bildfiler rakt upp & ner till en DVD. Jag har inget bränn-program (annat än om det finns nå´t integrerat). Om det ska funka - behöver jag ha plus eller minus skivor? /// Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde vara störst sannolikhet att det funkar med minusskivor...

Om det bara är bränna bilder du ska bränna funkar det utmärkt att göra direkt i Finder, stoppa in en brännbar skiva så borde du få massa brännmöjligheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Men nu provade jag, med en minus-skiva. Jag skapar en brännmapp & väljer att "bränna den till skiva". Då funkar allt som när jag bränner till CDR, den håller på i kanske 40minuter med fullt innehåll. Se´n får jag tyvärr upp att skivan inte kunde kontrolleras & den kommer ut. Försöker jag köra in den igen så kommer den bara ut igen efter nå´n minut. Stoppar jag i en plus-skiva händer absolut inget så det tolkar jag som att det inte funkar alls. /// Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...