Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
ACH

iPhone 3GS 32GB - overkill?

Rekommendera Poster

Nu hoppas jag bara att inte iTunes alltid kräver att allt ligger på min hårddisk eftersom jag har en MacBook Air första generationen med bara 80GB hårddisk... Vill inte att 32GB ska vara iPhone-material på den...

(Har givetvis externa hårddiskar (via TimeCapsule) men vore skönt att kunna synka iPhonen på resan också när jag inte har med den externa.)

/lage

Det är enklast om allt iTunesmaterial ligger på samma disk, men det går förmodligen att lösa med lite trix...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Det var väl så pinsamt för honom att han var tvungen att förneka att han sagt det.

Det är ju konstigt att det inte finns något dokumenterat över att han sagt det efter så många miljoner känner till uttrycket...

Bill Gates är ingen idiot- Dessutom är han tillskillnad från Steve Jobs insatt i programmering också; Komponenter han gjort används fortfarande idag om än vidare utvecklade, FAT bland annat...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som många sagt, dubbelt så mycket minne för cirkus tusingen är en bra deal, dessutom ett högre andrahandsvärde!

Musik, filmer och program kan man aldrig få för mycket av.. Om Spotify kommer så tar nog det en hel del av minnet om man väljer att spela upp i "offlineläge"

Jag har nu en iPhone 3G 8GB som rymmer allt viktigt, men beställt en 3GS 32GB som kommer rymma ALLT jag vill ha på den. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Jag har kört på en 16GB första generationens iPod Touch i snart två år nu. Den är alltid smockfull. Jag gillar att bära med mig så mycket som möjligt, så jag valde att beställa en 32GB iPhone 3GS.

Mitt musikbibliotek är på c:a 20GB, sen har jag 2GB med apps (och det lär bli mer när jag får iPhone eftersom jag kan använda fler apps), gillar att när jag åker på semester ta med en säsong av någon TV-serie, säg 2GB till, kanske några filmer, de senaste semesterbilderna på iPhoto, osv osv. Jag kommer lätt bära med mig på i alla fall 25GB och det kommer kännas bekvämt. Sen vill jag nog ha en buffert för vissa saker, t.ex. Spotify, Navigon om jag bestämmer mig för det, och lite plats för att lagra video och kort jag kommer ta/spela in.

Som jag tänker så kommer jag inte ångra att jag tog 32GB, men jag kan dock ångra om jag hade tagit 16GB. Men, som sagt, jag kan inte spekulera vad som är rätt för dig, utan bara förklara hur jag resonerade inför valet, och varför jag valde som jag gjorde. Det beror ju som ovanstående talare sa också på din ekonomiska situation, och huruvida du tycker det är värt de pengarna att slippa pilla och finjustera i iTunes lika ofta. För mig var det en no-brainer.

Redigerad av Nunis

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Helt klart en relevant fråga.

När jag skaffade 3G valde jag 8 GB eftersom jag klarat mig på 2 GB i föregående telefon. Med 8 GB och min humörstyrda musiksmak innebar det att jag fick byta ut musik emellanåt (ville alltid ha 1 GB ledigt för uppdateringar/foton med mera).

Nu tänker jag skaffa 32 GB och jag tänker så här:

Med 32 GB kan man ha "gamla favoriter" liggande, och lyssna på cirka en gång i halvåret. Det är väl egentligen skillnaden med mer utrymme, att man slipper prioritera lika hårt. Dessutom känns det vettigare att ha filmer liggande i telefonen, vilket det inte gjort innan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

32GB räcker inte ens till halva mitt musikbibliotek (har rippat alla mina CD inköpta under 20 års tid), och sen ska ju helst alla lillgrabbens DVD:er med Pingu, grävmaskiner och annat kul rippas och läggas in. Och så en juste navigator, ett hundratal bilder tagna med den inbyggda kameran, någon timme film tagen med samma kamera, tre mailkonton som synkas med attachments, några appar... Det plockar till. 128GB lär väl räcka, men inte är det löjligt mycket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ja, detta är ju en uppenbar truism om något. Dock är det just vägen fram till "det egna avgörandet" som inte alltid ligger så upplagd och rak som du verkar göra gällande, iaf inte för mig. Då kan det vara bra att ta in andras argument för de olika alternativen för tt på så sätt underlätta beslutet.

Givet, därför fick du några argument av mig också.

:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Givet, därför fick du några argument av mig också.

:)

Vilket jag tackar för! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då min Cowon S9 spöar skiten ur min iPhone 3GS (samt min gamla iPod Touch 1st gen) gällande ljudkvalitet har jag således 0 musik elller videos på min iPhone överhuvudtaget. Och även om man räknar in musik kan jag inte påstå att jag behöver mer än de 8 gb jag hade i min iPod Touch ändå. Vad man BEHÖVER och vad man tror sig behöva är sällan så nära relaterat ;)

Summa summarum, 16 gb ska i mitt fall nästan uteslutande räcka till program... och då är det trots allt en hel del när programmen i snitt tar någon mb högst.

Är du ute efter en mediaspelare finns det klart bättre alternativ än Apples produkter iaf (iaudio etc.), där du dessutom inte behöver oroa dig för att dra slut på batteriet (inte så kul när telefonen ryker, som vi teknikberoende vet).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sen om jag väl behöver musik finns MxTube och framför allt Spot till det ändamålet :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hellre för mycket än för lite :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en 32 GB iPod Touch som inte är knökfull men bara musiken är iaf en bit över 20. Och jag pallar inte att välja vilka låtar jag ska ha på den just idag - hela biblioteket ska vara med. Så därför har jag inte köpt någon iPhone innan det kom en 32GB. Nu är den i mina händer imorrn förhoppningsvis!

Glöm inte att Spotify kommer kunna cacha 3333 låtar (om jag inte minns fel) vilket också är 13-16 GB. Sen apps, bilder etc...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har iaf jag sedan fyra dagar bestämt mig och köpt en vit 3GS 32GB!

Främst tänkte jag nog på andrahandsvärdet - 32GB kommer om några år inte kännas lika "stort" som det gör idag och därför känns det rimligt att spekulera att det utrymmet kommer att vara mer attraktivt på andrahandsmarknaden då jag säljer den....

Vi får se om mina högst amatörmässiga ekonomiska förutsägelser stämmer! ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag har en 32 GB iPod Touch som inte är knökfull men bara musiken är iaf en bit över 20. Och jag pallar inte att välja vilka låtar jag ska ha på den just idag - hela biblioteket ska vara med. Så därför har jag inte köpt någon iPhone innan det kom en 32GB. Nu är den i mina händer imorrn förhoppningsvis!

Glöm inte att Spotify kommer kunna cacha 3333 låtar (om jag inte minns fel) vilket också är 13-16 GB. Sen apps, bilder etc...

Det är inte så att jag, med 8 gb musik (tänker på min iPod Touch nu) behövde välja vilka låtar jag skulle ha just den dagen... vi pratar alltså om 80 album eller något sånt. Som sagt, det är skillnad på vad man faktiskt BEHÖVER och vad man vant sig vid och därför tror sig behöva. Jag säger inte att 32 gb inte är mest lämplig för dig, men 8 gb (och än mindre 16 gb) är knappast LITE.

Gällande Spotify, om det nu ens kommer till iPhonen, kommer det ju onekligen att gå att ställa in hur stor cachen ska vara. Bilder tar ju i princip inget, detsamma gäller apps.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Nu har iaf jag sedan fyra dagar bestämt mig och köpt en vit 3GS 32GB!

Främst tänkte jag nog på andrahandsvärdet - 32GB kommer om några år inte kännas lika "stort" som det gör idag och därför känns det rimligt att spekulera att det utrymmet kommer att vara mer attraktivt på andrahandsmarknaden då jag säljer den....

Vi får se om mina högst amatörmässiga ekonomiska förutsägelser stämmer! ;)

Låter helt rimligt :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det är inte så att jag, med 8 gb musik (tänker på min iPod Touch nu) behövde välja vilka låtar jag skulle ha just den dagen... vi pratar alltså om 80 album eller något sånt. Som sagt, det är skillnad på vad man faktiskt BEHÖVER och vad man vant sig vid och därför tror sig behöva. Jag säger inte att 32 gb inte är mest lämplig för dig, men 8 gb (och än mindre 16 gb) är knappast LITE.

Har man 80 GB musik på datorn (och ja, det mesta är köpt) så är även 32 GB "lite". Allt är individuellt. Men som sagt, man får bara synka lite oftare!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Har en 16GB 3G idag och ska ersätta den med en 32GB 3Gs. Hade jag kunnat få 64GB för 1500:- till så hade jag tagit det.

Att säga att 16GB är tillräckligt är som att säga att det räcket med 30 liters bensintank på bilen - man kan ju stanna och tanka oftare.

Ja, hade bilen blivit motsvarande 10-15% billigare om man fått 30 liters tank så varför inte? Man kan ju stanna och tanka oftare.

Säger allt imo.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...