Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3GS på Tre Abb.


daam

Rekommendera Poster

Fick min 3GS för ett par dagar sedan och är helnöjd!

 

Men! I syfte att spara batteri, som jag sett rekommenderas mycket frekvent, kan man stänga av 3G-nätet i telefonen och bara köra på 2G och data-trafik via GPRS/EDGE. Men när jag gör detta tappar jag all täckning. Det beror på att Tre inte har 2G-täckning utan kör enbart på 3G-nätet. (De har enligt teknisk support viss 2G-täckning i Norrland.)

 

Jag accepterar detta och får leva med att inte kunna stänga av 3G, men jag tycker det är tråkigt och är lite besviken. Jag kommer väl helt enkelt få ladda min mobil varje kväll!

 

Ville bara höja ett varningens finger till alla er där ute som sitter och funderar på vilket abonnemang ni ska välja!

 

/D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket bra och givande tips - det är helt klart något jag kommer ha i åtanke den dagen jag bestämmer mig för operatör.

Att inte kunna koppla bort 3G (just för att spara batteri) är ett STORT minus i min bok.

 

Tack för tipset!

 

Tråkigt för dig dock - hoppas du inte blir för missnöjd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre kör enbart på sitt 3G-nät i storstäderna. Tyvärr så drar det extra batteri på grund av tekniken i 3G.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FutureLegends

Bytte från Tele2 till 3 nu när jag skaffade min iPhone 3Gs.

Det värsta med att de bara har 3G tycker inte jag är att det drar mer batteri (tvivlar på att jag skulle orka hålla på och stänga av 3G ändå och behöva hålla på och sätta igång det igen så fort man skulle göra nåt på nätet) utan att det är sån usel täckning så fort du råkar befinna dig inomhus eller några meter under jord.

Jag jobbar varje lördag i en källarlokal, där har jag nu ingen täckning alls. Det konstiga är att mitt mobila bredband från 3 funkar klockrent där så jag antog att mobilen skulle göra det också. I min studio som också är i en källare, har iPhonen med 3 bara 1-2 'pluppar'. Vilket gör att den iofs funkar iaf.

Det kommer bli svårt att vänja sig med att ha kass täckning. Min gamla kombination Nokia N70/Tele2 hade fan täckning precis överallt. Vilken källare som helst - alltid fullt med 'pluppar'.

 

Håller mest till i centrala Stockholm.

 

Förutom det så funkar allt klockrent :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du behöver väll inte ladda din telefon varje kväll pga 3G?

 

 

Jag har ju inte haft min 3GS så länge ännu men dagar då man använt den mycket tror jag att jag vill ladda varje kväll. Jag vill ju inte påbörja en ny dag med 40% kvar och riskera att telefonen dör efter halva dan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...