Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Språksvårigheter i iPhone


ayifa

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har nu den tredje iPhonen och har sålt de tidigare åt mina bekanta. Nu har det uppstått ett problem som inte är stort men irriterande. Jag bor i Finland, men eftersom jag är finlandssvensk så vill jag ha språket på svenska. Allt har gått bra när jag aktiverat telefonerna första gången med iTunes och så långt är det frid och fröjd. Men sedan när jag sålt telefonerna och hjälpt de nya ägarna med aktivering på deras iTunes konto så lyckas vi nog få telefonspråket på svenska, men startsidans text (datum och dag) är på finska, kalenderns månader och dagar på finska, vädrets dagar på finska. All annan information är på svenska, som till exempel ikonernas text, kalenderns undertext där det står Inga aktiviteter osv. Jag har prövat allt som jag kan tänka mig och också ringt till TeliaSoneras kundtjänst, men de kunde inte hitta på någon lösning. Det här problemet mäste ju också förekomma till exempel i USA om någon aktiverar sin telefon och vill byta den till exempel spanskspråkig.

 

Vet någon lösningen på det här så skulle jag vara tacksam, för det stör mig att jag inte lyckas fixa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du väljer språk på menyer osv, sedan väljer du format för datum osv och som tredje val gäller det vilka tangentbord du vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort allt detta, men det ändrar inte. Telefonspråket är svenska, men skärmtexten, kalender månader, dagar och väder dagar är fortsättningsvis på finska. Det är ett mysterium!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter jävligt skumt, jag hade inga som helst problem att få allt till ryska eller vad det var när en kompis ville testa sina språkkunskaper :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har faktiskt också märkt av detta då jag testat byta språk på min iPod touch. Om jag först haft svenska som språk och sedan byter till t.ex spanska eller franska så är ändå kalenderikonens text på svenska (texten som visar dagen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...