Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stereo med iPod dockning


KelloG

Rekommendera Poster

Håller på att leta efter en Ministereo för min gamla iPod. Batteriet börjar ta slut på den så tänkte den skulle vara bra att ha kopplad till stereo hemma hela tiden. Tänker snart införskaffa en iPhone så den kommer att ta över iPodens jobb :totaltgalen:

 

Har fastnat lite för Sonys NAS-SC500PK 160GB hd samt den har en massa lullull med sig eller sen Sonys NAS-E300HD 80GB enklare modell än första.

Dom här två kan man styra iPoden med fjärrkontrollen som hör till stereon och det är nästan ett krav för mig.

NAS-SC500PK har trådlösa enheter man kan lägga ut i andra rum samt streama musiken till.

Och den lösa delen kan man lyssna på webbradio men man måste betala för det :(

 

Sen hittade jag Philips MCI500H/12 som har 160GB hd och e relativ billig men vet ej ifall jag kan styra iPoden med stereons fjärrkontroll. Philipsen har fördelen att man kan lyssna på webbradio gratis :crossfingers:

 

Finns det några andra märken som jag har missat som har hd, trådlöst osv?

 

Troligtvis kommer jag ej att streama musik till dessa från datorn pga att min Mac Pro saknar Airport gjorde misstaget att beställa den utan det för längesen och trodde mitt vanliga Airport kort skulle passa i den men det visade att dom hade ändrat på skiten.... :chockadskeptisk:

 

Vill gärna ha en stereo med rätt så bra ljud och priset är väl ej direkt ett hinder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du bara är ute efter en bra högtalare kan jag rekommendera BOSE. Kostar runt 3000 ,- och är numera iPhone kompatibla. Har en egen i köket med min iPod snart sitter det en iPhone där.

 

Dock ingen HD men fjärrkontroll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ute efter en komplett stereo har en massa diverse högtalare som jag kan använda till iPoden och det vill jag ej ha nu just.

Vill gärna kunna lyssna på radio oxå via den samt webbradio e ett plus lyssnar mycket på Bandit när man e hemma.

Iofs kan jag plugga i iPoden med rca till gamla stereon men den e så full samt dags att förnya sig lite ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...