Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3GS hos Tele2! Pratade med kundtjänst idag


pierre_r

Rekommendera Poster

Saxat från Tele2.se

"Om Tele 2

Vi strävar efter att erbjuda marknadens bästa priser."

 

Ja tjena. 350 kronori förhöjd avgift per månad anser jag vara orimligt. Att enheten är olåst från början är inget bra säljargument då det uppenbarligen går att köpa med Tre kontantkort och låsa upp direkt.

Personligen anser jag att det gör mer skada än nytta att köra med ett sådant här upplägg. Om meningen var att få iPhonekunder till att stanna kvar hos Tele2 så har de misslyckats radialt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

mycket intressant detta med 3kontant och låsa upp för 350kr, nu väntar vi bara på att nån rackare kan bekräfta att det funkar i praktiken, blir ju väldigt sugen... nån mer som hört med 3s kundtjänst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var inne på 3s butiker i göteborg centrum idag, nordstan och kungsportplatsen, och frågade om man kunde köpa iphone med 3kontant och sedan låsa upp den direkt. På båda ställena var svaret, lite tveksamt i början, men ja, det går, det kostar 350kr och det tar ett par veckor innan den blir upplåst. Dock tar de ej beställningar på 3kontant, så de måste ha iphone på lager för att det ska funka, så man får gott vänta lite till, vet ej hur det är via deras hemsida

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
var inne på 3s butiker i göteborg centrum idag, nordstan och kungsportplatsen, och frågade om man kunde köpa iphone med 3kontant och sedan låsa upp den direkt. På båda ställena var svaret, lite tveksamt i början, men ja, det går, det kostar 350kr och det tar ett par veckor innan den blir upplåst. Dock tar de ej beställningar på 3kontant, så de måste ha iphone på lager för att det ska funka, så man får gott vänta lite till, vet ej hur det är via deras hemsida

 

Vill bara säga att Tre är ett riktigt pajas företag. Beställde en iPhone 3GS kontant ifrån dom för 2 veckor sedan pga att jag sedan skulle låsa upp den via dom för 350 kr och sedan använda mitt Tele2 kort.

 

Men nu fick jag reda på att om man låser upp den så gäller inte garantin längre. Detta frågade jag självklart om innan jag beställde mobilen. Dom har ju absolut noll koll om vad som gäller!!

 

Så nu vet ni iaf att om man låser upp en iPhone 3GS via dom för 350 kr så gäller inte garantin längre! Känns ju lite surt att lägga ut 6350 kr för en telefon och sedan inte ha någon garanti alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

Så nu vet ni iaf att om man låser upp en iPhone 3GS via dom för 350 kr så gäller inte garantin längre! Känns ju lite surt att lägga ut 6350 kr för en telefon och sedan inte ha någon garanti alls.

 

What the Hell? är det där ens lagligt? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu vet ni iaf att om man låser upp en iPhone 3GS via dom för 350 kr så gäller inte garantin längre! Känns ju lite surt att lägga ut 6350 kr för en telefon och sedan inte ha någon garanti alls.

 

Låter mycket märkligt. Jag har beställt upplåsningskod från dem till min telefon. De har tagit betalt för det och ingen på kundtjänst informerade mig (pratade med två olika) om att det ska bränna garantin. Jag har ju heller inte sett några papper än - finns ju alltid en viss chans att det står "Använder du denna kod är din garanti förbrukad" på pappret (ja, det är ett fysiskt papper) man får från dem sen.

 

Tvivlar starkt på att det kan vara lagligt att smita från garantiansvar på det sättet. Det är ju ett "legalt" sätt man låser upp den på och de tar betalt för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter mycket märkligt. Jag har beställt upplåsningskod från dem till min telefon. De har tagit betalt för det och ingen på kundtjänst informerade mig (pratade med två olika) om att det ska bränna garantin. Jag har ju heller inte sett några papper än - finns ju alltid en viss chans att det står "Använder du denna kod är din garanti förbrukad" på pappret (ja, det är ett fysiskt papper) man får från dem sen.

 

Tvivlar starkt på att det kan vara lagligt att smita från garantiansvar på det sättet. Det är ju ett "legalt" sätt man låser upp den på och de tar betalt för det.

 

tyckte också det lät märkligt men så sa dom på kundtjänst iaf.. Jag påpekade flera gånger åt hon som jag pratade med att jag inte fått någon som helst information angående att garantin skulle ryka samt att andra på Tre kundtjänst sagt att garantin gäller men hon var tvärsäker på det och hon kollade upp det också med sin chef för säkerhetsskull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag var inne i en 3-butik och frågade om upplåsning så sa dem direkt att garantin inte gällde ifall man låste upp den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag var inne i en 3-butik och frågade om upplåsning så sa dem direkt att garantin inte gällde ifall man låste upp den...

 

Skumt att de inte sa det till mig på kundtjänst trots att de till och med drog pengarna för det. Men hursomhelst tvivlar jag på att det håller juridiskt. Men orkar inte bry mig om det inte händer något som jag måste utnyttja garantin för. Får ta den fighten då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen för att garantin inte gäller efter upplåsningen är ju för att de jailbreakar den, går in på modmyi.com och följer upplåsningsguiden. Old-School style! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen för att garantin inte gäller efter upplåsningen är ju för att de jailbreakar den, går in på modmyi.com och följer upplåsningsguiden. Old-School style! ;)

 

He, He dem kan inte "jailbreka" en iPhone om den är fysisk hemma hos dig.

 

Det är Apple som får "krav" från öperatorer att låsaup den :-)

 

Läss här:

http://theappleblog.com/2009/08/20/apples-...hone-3g-unlock/

 

Tekniskt sätt borde garantin gälla eftersom om det blir så blir det Apple som låserup den :-)

Så en vara köpt i sverige borde ha minst ett års funktions garanti.

 

Tyvär så har jag en Telenors iPhone 3GS 32 GB vitt (abonemang)

först efter 12 månadar får jag låsaup den :-(

Om jag hade läst det här tidigare om "Tre kontant metoden" ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte precis en iPhone 3GS från Telenor utan abonnemang. Dumt att den inte är olåst då.

Jag har kört med Tele2/Comviq i snart 10 år och har ingen avsikt att byta.

 

Får väl låsa upp... tips på hur man gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Blir ju lite bitter över att han i blogginlägget får detta gjort samma dag, medans man för att låsa upp 3:s kontantkort antingen måste ladda 350 på kontantkortet eller gå in i butik, och sedan vänta 4-5 veckor (enligt kundtjänst) på att Apple ska skicka ett fysikt brev hem till en med instruktioner och kod. För uppenbarligen går detta att göra snabbare.

 

:superirriterad: ... är inne på sjätte dagen sedan jag beställde upplåsningen, och är redan less på att ha två mobiler i fickan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir ju lite bitter över att han i blogginlägget får detta gjort samma dag, medans man för att låsa upp 3:s kontantkort antingen måste ladda 350 på kontantkortet eller gå in i butik, och sedan vänta 4-5 veckor (enligt kundtjänst) på att Apple ska skicka ett fysikt brev hem till en med instruktioner och kod. För uppenbarligen går detta att göra snabbare.

 

:superirriterad: ... är inne på sjätte dagen sedan jag beställde upplåsningen, och är redan less på att ha två mobiler i fickan.

 

Testa att återställa telefonen, det har funkat för vissa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att återställa telefonen, det har funkat för vissa!

 

Återställa telefonen? Hur skulle det göra att den blev upplåst? Eller menar du att Apple då har lagt in IMEI som olåst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...