Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3GS hos Tele2! Pratade med kundtjänst idag


pierre_r

Rekommendera Poster

Som sagt, jag kan inte svära på det och om någon kommer med någon annan fakta som motbevisar min tes har jag inga problem med att bekänna mitt misstag!

Det är krångligare för oss att bevisa att det inte finns en sådan lag, än att du bevisar att den finns, genom att förslagsvis tala om vad den heter. :whistling:;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Det jag grundar det jag säger på är alla mobiler jag köpt genom tiderna, med kontantkort och abonnemang, som alla bara varit upplåsbara efter 12 månader!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte jag missminner mig så säger svensk lag att telefoner som köpes bundna inte kan låsas upp lagligt förens efter 12 månader, abonnemanget har ingenting med själva upplåsningen att göra!

 

Det där faller på sin egen dumhet :) Det finns ingen sådan svensk lag. Det är ju din mobiltelefon och du får således göra vad du vill med den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla konsumentlagar är till konsumentens fördel mig veterligen. Så om det finns en lag som reglerar detta så säger den snarare att operatören inte får hindra upplåsning, om inte telefonen är kopplad till ett bundet abonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I stand corrected! Tror dock fortfarande inte på att Tre kan låsa upp iPhone 3GS direkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I stand corrected! Tror dock fortfarande inte på att Tre kan låsa upp iPhone 3GS direkt!

Kan som sagt inte lova att det är det som gäller; det är bara infon jag fått: om man köper den kontant kan man låsa upp den direkt för en mindre summa (tror det var 350kr). Kan ju vara värt att verifiera med kundtjänst dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått besked att jag får min iPhone 3GS i slutet av kommande vecka eller ev. måndag.

Det första jag ska göra är att ringa kundtjänst, så jag kan berätta hur det gick då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått besked att jag får min iPhone 3GS i slutet av kommande vecka eller ev. måndag.

Det första jag ska göra är att ringa kundtjänst, så jag kan berätta hur det gick då!

 

Perfekt!

Och grattis!

 

Återkom med resultatet, går det så har jag också en 3gs nästa vecka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Perfekt!

Och grattis!

 

Återkom med resultatet, går det så har jag också en 3gs nästa vecka!

 

Jag har också blivit lovad leverans nästa vecka! Men vi får se, hoppas hoppas :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den informationen gav inte butiken, där var det 24 månader som gällde, även för kontant. Tänker man efter låter det underligt, varför skulle Tre låsa upp den direkt och skulle dom ens få det för Apple ?

 

Detta låter mycket märkligt eftersom det är Apple som skickar ut upplåsningskoden via iTunes.

Telefonen accepterar koden TIDIGAST 365 dagar efter den aktiverats första gången i iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta låter mycket märkligt eftersom det är Apple som skickar ut upplåsningskoden via iTunes.

Telefonen accepterar koden TIDIGAST 365 dagar efter den aktiverats första gången i iTunes.

 

Jag mailade tre's kundservice i samband med beskedet om när den skulle komma.

Svaret jag fick var att den skulle gå att låsa upp direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag talade precis med kundtjänst. Och detta var tydligen fullt möjligt.

Jag spelade dessutom in samtalet om någon fortfarande tvivlar.

Enastående tycker jag. Kommer att köpa en lur och använda med mitt Tele2 Fast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag talade precis med kundtjänst. Och detta var tydligen fullt möjligt.

Jag spelade dessutom in samtalet om någon fortfarande tvivlar.

Enastående tycker jag. Kommer att köpa en lur och använda med mitt Tele2 Fast.

 

Räkna på det först dock, säg på 24 månader, Tele2 Fastpris (499:-/mån) plus datapaketet på 1GB/mån (89:-/ mån) blir 588:- / mån, på 24 månader 14 112:-

 

släng på en telefon på 6k på det så blir det lite drygt 20 000:- på 24 månader

 

Det är dyrare än en del av de abbonemang där du binder upp dig, fast du slipper ju vara bunden såklart - men det kan ändå kanske vara intressant att räkna på det. Speciellt om du tänkt använda mer än 1GB data i månaden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räkna på det först dock, säg på 24 månader, Tele2 Fastpris (499:-/mån) plus datapaketet på 1GB/mån (89:-/ mån) blir 588:- / mån, på 24 månader 14 112:-

 

släng på en telefon på 6k på det så blir det lite drygt 20 000:- på 24 månader

 

Det är dyrare än en del av de abbonemang där du binder upp dig, fast du slipper ju vara bunden såklart - men det kan ändå kanske vara intressant att räkna på det. Speciellt om du tänkt använda mer än 1GB data i månaden

 

Jag tror personen i fråga köper den hos 3 och låser upp den, sedan används den med Tele2 Fast.

(Rätta mig om jag har fel Tomdi)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror personen i fråga köper den hos 3 och låser upp den, sedan används den med Tele2 Fast.

(Rätta mig om jag har fel Tomdi)

 

Det är ju typiskt det bjornj har räknat på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räkna på det först dock, säg på 24 månader, Tele2 Fastpris (499:-/mån) plus datapaketet på 1GB/mån (89:-/ mån) blir 588:- / mån, på 24 månader 14 112:-

 

släng på en telefon på 6k på det så blir det lite drygt 20 000:- på 24 månader

 

Det är dyrare än en del av de abbonemang där du binder upp dig, fast du slipper ju vara bunden såklart - men det kan ändå kanske vara intressant att räkna på det. Speciellt om du tänkt använda mer än 1GB data i månaden

 

Det stämmer mycket bra det du säger. Att gå över till Telia och teckna deras "fastpris privat" plus "mobilsurf alltid" kostar ungefär lika mycket om man skriver ett avtal på ett år. Men för att slippa krångel med uppsägningstider så lockar denna variant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FutureLegends

Jag bytte från Tele2 Fastpris till 3Pott 499 abonnemang nu när jag skaffade min iPhone. Jag har inte ens hunnit få mitt gamla nummer flyttat till den än så har inte använt den så mycket för att ringa eller SMSa men jag saknar redan Tele2 täckning. Hade alltid täckning med dem. Nu är det dåligt så fort man råkar befinna sig i en källare o h dyligt. Bara jag går in på

muggen hemma försvinner 2 pluppar täckning ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått verifierat från en 3butik att man kan köpa telefonen med 3kontant och sedan låsa upp den. Tjejen i butiken sa att det kunde ta upp till två veckor innan den blev upplåst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bytte från Tele2 Fastpris till 3Pott 499 abonnemang nu när jag skaffade min iPhone. Jag har inte ens hunnit få mitt gamla nummer flyttat till den än så har inte använt den så mycket för att ringa eller SMSa men jag saknar redan Tele2 täckning. Hade alltid täckning med dem. Nu är det dåligt så fort man råkar befinna sig i en källare o h dyligt. Bara jag går in på

muggen hemma försvinner 2 pluppar täckning ;-)

 

Är det så illa som du får det att låta? :tappahakan: Jag är otroligt nöjd Tele2-kund men har nu beställt en iPhone hos Tre då deras erbjudande slår Tele2:s skämtpriser med hästlängder! Men för varje inlägg där någon uttrycker sitt missnöje över Tre:s täckning växer min oro. Jag vill ju självklart kunna använda telefonen när jag befinner mig inomhus, snart kryper vinterkylan på och då hålls man ju nästan bara inne.

Och Telia är inte att tänka på för min del, att betala 3-400 i fasta avgifter där endast surfen ingår anser jag inte vara något alternativ till Tre:s pottabonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kontaktade deras kundcenter i veckan och informerade då också om att jag tänker byta operatör pga. att jag inte kan köpa iPhone via dom.

 

Men jag blev INTE kopplad till någon avdelning... Märkligt att vissa får informationen om att det finns (trots galna priser) medans andra bara säger blankt nej...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde Tele2 och meddelade att jag skulle säga upp mitt abonnemang hos dem för att dem inte hade Iphone. Tejejen på kundservice sa att dem visst hade under en begränsad tid och inte skyltade med det. Priset för en Iphone skulle vara då:

 

350:- Förhöjd månadsavgift

49:- För Snackis 19:-

159:- För fri surf

 

Bindningstid i 24mån

 

Jag ringde in i fredags och pratade med en annan person och hon sa att dem inte hade alls några planer på att sälja Iphone. Så man måste hamna hos rätt person.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FutureLegends

Jag också otroligt nöjd med Tele2.

Tre verkar främst vara dåligt om man befinner sig i källare t.ex. Vilket jag gör rätt ofta. Där jag jobbar varje lördag är det ingen täckning alls och i min studion typ 1-2 pluppar och den tappar kontakten ibland. På båda dessa ställen funkar mitt mobila bredband från Tre klockrent.

Men det är markant mycket sämre är Tele2 inget snack om saken. Jag hade iofs inte ens ett 3G sim-kort i min gamla telefon så 3G täckningen företagen emellan har jag ingen aning om. Men jag saknar absolut GSM.... Men som sagt, jag kanske befinner mig i källarlokaler oftare än de flesta. Ovan jord och inne i vanliga lägenheter verkar det funka fint so far. Har bara haft den en vecka och inte ringt så mycket med den då jag har tillfälligt nummer tills imorgon då mitt vanliga flyttas över...

 

Är det så illa som du får det att låta? :tappahakan: Jag är otroligt nöjd Tele2-kund men har nu beställt en iPhone hos Tre då deras erbjudande slår Tele2:s skämtpriser med hästlängder! Men för varje inlägg där någon uttrycker sitt missnöje över Tre:s täckning växer min oro. Jag vill ju självklart kunna använda telefonen när jag befinner mig inomhus, snart kryper vinterkylan på och då hålls man ju nästan bara inne.

Och Telia är inte att tänka på för min del, att betala 3-400 i fasta avgifter där endast surfen ingår anser jag inte vara något alternativ till Tre:s pottabonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tele2 har Iphone 3GS till salu ifall du tänker säga upp ditt abonnemang.. däremot kostar den 350kr i förhöjd i 24 månader och är OLÅST från start..

 

Så vill man behålla tele2 och ha den olåst så kostar det 350kr i 24 mån

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lömskt av Tele2!

 

Om de vill behålla sina kunder borde de ju vara mycket billigare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...