Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3GS hos Tele2! Pratade med kundtjänst idag


pierre_r

Rekommendera Poster

Ja, det verkar som det är väldigt nytt. Första personerna jag pratade med visste inget. Sen blev jag kopplad till "serviceavdelningen".

 

Såhär ser det ut:

 

Du väljer något av de olika abbonemangen som finns, kompis, fastpris, snackis.

Bindningstiden är 24 månader.

 

Sen måste du välja till ett datapaket, det billigaste kostade 29 kr. Då får du 200 mb/månaden.

Eller så kör du på datapaketet för 159kr. Då får du surfa hur mycket du vill.

 

Sen kommer det som fick mig att tacka nej.

 

350/400 kr förhöjd månadsavgift för iPhone 3GS 16/32 GB (det blir 8400/9600 kr totalt!)

 

Så för mig skulle det bli 49 kr + 350 kr + 159 kr = 558 kr, och då ingår inte uppkopplingsavgifter eller samtal till andra nät!

 

Dom kommer lägga upp detta på hemsidan mycket snart sa hon jag pratade med. Hon sa även att jag detta erbjudandet inte är tillfälligt.

 

Bra för alla er som är rika och gillar Tele2!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar
Ringde till dom förrgår och då sa dom att dom inte har någon och inte kommer att får någon på ett bra tag. :huh:

 

 

Jag har abbonemang hos tele2. Kanske är anledningen? För dom frågade mig om jag hade abonnemang hos tele2 och då sa jag att jag hade det och att det vore tråkigt att byta till annan operatör bara för en telefon.

 

Prova och ring igen. Kanske blev bestämt igår eller idag? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde också idag och dom hade gått ut med detta i fredags, däremot hade säljaren inget svar på om Tele2 är en offciel carrier eller inte..Flummigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är såhär för tillfället,

 

Tele2 har köpt in ett begränsat antal iPhone som de säljer för att "vända" kunder som vill byta operatörer. De på vanliga kundservice får ej säga detta till kunderna utan det är bara "vänd teamen" som får göra det. Eller så ska det gå till iaf.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är såhär för tillfället,

 

Tele2 har köpt in ett begränsat antal iPhone som de säljer för att "vända" kunder som vill byta operatörer. De på vanliga kundservice får ej säga detta till kunderna utan det är bara "vänd teamen" som får göra det. Eller så ska det gå till iaf.

 

Mvh

 

Hur kommer man i kontakt med dem? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer man i kontakt med dem? :)

 

Kanske genom att ringa kundtjänst och säga att du vill lämna Tele2 pga. de inte har iPhone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TheSwede86_returns

Ringde till "vanliga" kundtjänsten och knappade mig fram till vanliga "beställ abonnemang" folket.

 

Sa typ "Tja, jag undrade om ni säljer iPhone 3G S för det är den jag är intresserad av"

 

"Javisst" sa tjejen jag snackade med. Sen att de har fantasipriser är en annan grej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa alternativet för oss Tele2 kunder just nu är att köpa en iPhone 3GS kontant ifrån Tre. 16 gb 5995 kr, 32 gb 6995 kr. Sedan när man får hem den så ringer man Tre-kundtjänst och ber dom att låsa upp den för dig, kostnad 350 kr. Upplåsningen tar ett par dagar enligt kundtjänsten.

 

Summan blir alltså att man får en helt olåst iPhone 3GS utan några bindningstider för: 16 GB 6345 kr, 32 GB 7345 kr.

 

Det tycker faktiskt jag är en riktigt bra deal för en olåst iPhone 3GS!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa alternativet för oss Tele2 kunder just nu är att köpa en iPhone 3GS kontant ifrån Tre. 16 gb 5995 kr, 32 gb 6995 kr. Sedan när man får hem den så ringer man Tre-kundtjänst och ber dom att låsa upp den för dig, kostnad 350 kr. Upplåsningen tar ett par dagar enligt kundtjänsten.

 

Summan blir alltså att man får en helt olåst iPhone 3GS utan några bindningstider för: 16 GB 6345 kr, 32 GB 7345 kr.

 

Det tycker faktiskt jag är en riktigt bra deal för en olåst iPhone 3GS!

 

Är det säkert att det går att göra direkt? Har du gjort så? Man brukar ju få vänta ett år.

Har gjort precis som du säger men hade tänkt jailbreaka. Betalar gärna 350 för att slippa det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det säkert att det går att göra direkt? Har du gjort så? Man brukar ju få vänta ett år.

Har gjort precis som du säger men hade tänkt jailbreaka. Betalar gärna 350 för att slippa det!

 

yes enligt Tre kundtjänsten så går den att låsa upp direkt. Alltså ingen 12 månaders operatörslåsning. Som jag har förstått så gäller det alltså enbart om man köper den kontant ifrån dom, bara ringa dom när du får den så låser dom upp den för 350 kr. Tjejen som jag pratade med sa att det kunde ta upp till 2 veckor innan själva operatörslåsningen upphävs.

 

Har också varit i kontakt med Telenor,Telia samt Halebop men där gäller en 12 månaders låsning sedan kan man låsa upp för en viss peng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yes enligt Tre kundtjänsten så går den att låsa upp direkt. Alltså ingen 12 månaders operatörslåsning. Som jag har förstått så gäller det alltså enbart om man köper den kontant ifrån dom, bara ringa dom när du får den så låser dom upp den för 350 kr. Tjejen som jag pratade med sa att det kunde ta upp till 2 veckor innan själva operatörslåsningen upphävs.

 

Har också varit i kontakt med Telenor,Telia samt Halebop men där gäller en 12 månaders låsning sedan kan man låsa upp för en viss peng.

 

Kanon! Då får jag göra det då! Även fast det är jobbigt nog att vänta på att den ska komma. Måste säga att det är väldigt osmart av Tre att göra så!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanon! Då får jag göra det då! Även fast det är jobbigt nog att vänta på att den ska komma. Måste säga att det är väldigt osmart av Tre att göra så!

 

Det ska bli skönt iaf att slippa hålla på att låsa upp den och vara orolig över framtida uppdateringar som apple släpper. Vill ju absolut inte byta ifrån Tele2 då nästintill hela min umgängeskrets använder Tele2 som operatör.

 

Övrigt så tycker jag att det är riktigt uselt av Tele2 att inte kunna erbjuda oss Tele2 kunder en iPhone 3GS på ett vettigt och officiellt sett utan att vi måste ta såna här omvägar, detta är ju ändå typ en utav dom hetaste produkterna som kommit ut denna sommar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska bli skönt iaf att slippa hålla på att låsa upp den och vara orolig över framtida uppdateringar som apple släpper. Vill ju absolut inte byta ifrån Tele2 då nästintill hela min umgängeskrets använder Tele2 som operatör.

 

Alternativet är ju att byta umgängeskrets :tarskratt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att de inte gick ut med den infon tidigare. Jag fick inte veta något om att tele2 skulle få iphone när jag ringde deras kundtjänst för att säga upp mitt abonnemang tidigare i veckan. Hade gärna stannat kvar hos tele2, men nu blev det 3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför säger 3butiken jag var till nyss i uppsala att deras policy är ingen upplåsning förns efter 24 månader ?

 

Börjar bli trött på alla dubbla budskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick över från Tele2 till Tre nu i veckan just för att Tele2 inte hade iPhone, när jag ringde tele2 sa jag specifikt att jag byter pga iPhone, inte gjorde de något för att hålla mig kvar, jag hade deras dyraste abbonemang, Tele2 Fastpris med tillägen 1GB data (39:- / mån) samt samtal väntar (10:- / mån)

 

Nu har jag gått över till 3BusinessMax och väntar på min 32GB svarta iPhone, tror jag kommer bli supernöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför säger 3butiken jag var till nyss i uppsala att deras policy är ingen upplåsning förns efter 24 månader ?

 

Börjar bli trött på alla dubbla budskap.

Så vitt jag vet gäller följande med 3: om du köper mobilen kontant kan du låsa upp när som helst, dvs ingen väntetid. Köper du den dock med abonnemang kan du inte låsa upp den förrän bindningstiden gått ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vitt jag vet gäller följande med 3: om du köper mobilen kontant kan du låsa upp när som helst, dvs ingen väntetid. Köper du den dock med abonnemang kan du inte låsa upp den förrän bindningstiden gått ut.

 

Den informationen gav inte butiken, där var det 24 månader som gällde, även för kontant. Tänker man efter låter det underligt, varför skulle Tre låsa upp den direkt och skulle dom ens få det för Apple ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den informationen gav inte butiken, där var det 24 månader som gällde, även för kontant. Tänker man efter låter det underligt, varför skulle Tre låsa upp den direkt och skulle dom ens få det för Apple ?

Det kan jag inte svara på, detta är bara informationen jag fått, framförallt av Jonathan på Tre som postat om detta på Flashback. Det kan ju givetvis vara fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan jag inte svara på, detta är bara informationen jag fått, framförallt av Jonathan på Tre som postat om detta på Flashback. Det kan ju givetvis vara fel.

 

Jag har varit i kontakt med två olika personer på Tre-kundtjänsten samt Jonathan på flashback och alla har gett samma svar och det är att man kan låsa upp den direkt. Så det borde ju stämma.

 

Detta svar fick jag av Jonathan på flashback:

 

Jag:

Tja!

 

Såg att du jobbar för Tre. Tänkte fråga dig om jag köper en iPhone 3GS ifrån Tre helt kontant kan jag då be er att låsa upp den direkt eller är den operatörslåst en viss tid?

 

Jonathan flashback svar:

Om du köper den med kontantkort kan du låsa upp den när du vill mot en kostnad på 350:-

När det gäller abonnemnag kan man låsa upp den efter att en bindningstid är slut. Dvs 18/24mån.

 

//Jonathan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte jag missminner mig så säger svensk lag att telefoner som köpes bundna inte kan låsas upp lagligt förens efter 12 månader, abonnemanget har ingenting med själva upplåsningen att göra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte jag missminner mig så säger svensk lag att telefoner som köpes bundna inte kan låsas upp lagligt förens efter 12 månader, abonnemanget har ingenting med själva upplåsningen att göra!

 

Det lär låter då som något påhitt! Inte kan det väl finnas en svensk lag som säger något sådant dumt? Det är nog snarare upp till operatörerna som säljer telefonerna låsta att välja hur länge/kort tid de ska vara låsta.

 

Tror nog snarare att om det finns någon lag så säger den nog att operatörerna måste erbjuda upplåsning efter en viss tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, jag kan inte svära på det och om någon kommer med någon annan fakta som motbevisar min tes har jag inga problem med att bekänna mitt misstag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...