Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kopiera iPhoto 09 från ny Macbook till gammal


Goodkat

Rekommendera Poster

Jag har en ny Macbook med iLife 09 och en gammal Macbook alu med iLife 08, är det någon som vet om jag kan kopiera iLife 09 från den nya till den gamla?

 

Jag vet att det är snålt, men jag vill inte lägga ut pengar på att köpa iLife 09 till den gamla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har installationsskivorna du fick med den nya datorn? På en av skivorna ska det ligga. Bör bara vara att starta installationen för just iLife för att installera det....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har installationsskivorna du fick med den nya datorn? På en av skivorna ska det ligga. Bör bara vara att starta installationen för just iLife för att installera det....

 

Tackar, ska testa det :D

 

 

Edit: Testade precis, får felmeddande som säger "This software cannot be installed on this computer". Nehe, vad tråkigt.

 

Kan man installera om OS X från den nya Mac OS X install skivan eller? Asså att man bootar från den o installerar ? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, ska testa det :D

 

 

Edit: Testade precis, får felmeddande som säger "This software cannot be installed on this computer". Nehe, vad tråkigt.

 

Kan man installera om OS X från den nya Mac OS X install skivan eller? Asså att man bootar från den o installerar ? ^_^

 

Nope, den skivan funkar bara i din nya Mac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa programmet Pacifist. Där kan du ge dig på enskilda installationsfiler på skivor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa programmet Pacifist. Där kan du ge dig på enskilda installationsfiler på skivor.

 

TAckTAck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...