Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med min router!


uberanton

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Jag sitter på en macbook från 2008 2.1ghz. I mitt hem har vi comhem dvs, en koaxialkabel som kopplas till ett modem. Från modemet har jag kopplat in en router från Belkin(802.11g). Men min macbook kommer inte åt den? Den syns i airport, men jag kan inte ansluta till den. Atm har jag inte lösenorsskyddat. connection time out står det. Det konstiga är att ibland kan jag få kontakt med den, och det går att surfa några minuter. Men det går FRUKTANSVÄRT segt(aftonbladet.se 1minut+) Det skumma är att jag från exakt samma ställe kan surfa med min ibm thinkpad t42 hela tiden och snabbt

 

När jag har tagit min dator till kompisar, funkar det helt perfekt utan några som hellst problem.

 

Vad kan det vara för fel på min router?

 

MVH

 

Anton Pedersén

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Hur går det om du ansluter din macbook med kabel till routern?

 

2. Har du provat att anslutan någon annan dator trådlöst till routern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Hur går det om du ansluter din macbook med kabel till routern?

 

2. Har du provat att anslutan någon annan dator trådlöst till routern?

 

1 Yes. Med kabeln i funkar det perfekt.

 

2 Har provat med två olika datorer till routern trådlöst och båda fungerade perfekt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 Yes. Med kabeln i funkar det perfekt.

 

2 Har provat med två olika datorer till routern trådlöst och båda fungerade perfekt...

Jag antar att du har provat att starta om routern osv.

 

Kan du se i routern om din mac har fått någon IP-adress tilldelad och i så fall vilken MAC-adress routern anser att datorn har. Jämför med MAC-adressen i datorn och se om det är något vajsing där. Jag har haft sådana problem med D-link tidigare, men aldrig med min Belkin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...