Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Problem med att installera OSX via firewire

NevR

Recommended Posts

Tjena,

Har en 2 macböcker (haha) där ena HDDn krashade. Har bytt den fint nu och installerat den bra.

Ska nu köra T-korsning (installation via firewire) men jag får inte upp firewire logan på targetdatorn(den som INTE har något operativsystem)

Har Main-datorn påslagen med installationsskivan i, inget fel på den alls.

Kopplar in firewiresladden mellan de båda MB'sen.

Startar Targetbooken, håller inne T, men den där firewire-logan dyker inte upp?

Vad gör jag för fel?

Tack

Observatör

1. Du ska ha ena datorn i gång i full funktion (via HD eller installationsskiva som startskiva).

2. Du ansluter den andra datorn med firewire.

3. Du startar den andra datorn med "T" nedtryckt.

Är det så du gör?

3. Du startar den andra datorn med "T" nedtryckt.

Det måste vara på det inbyggda tangentbordet, om jag minns rätt, det går alltså inte med ett extern om du har bärbar Mac.

Observatör

Du kanske har aktiverat fn-tangenten? Testa att trycka fn + "T".

post-42946-1249644021_thumb.jpg

Eller satt på Firmware-lösenordsskyddet? Då fungerar inte startkommandona.

Jag har ju inget OSX på den datorn jag håller ner T på utan resultat, så det blir rätt svårt att pilla i inställningarna då =)

Börjar bli smått frustrerad nu.. hoppas inte någon granne under drar "den dagen macbooks flyger" för den dagen må vara idag..

Nu låter även startljuder slöare när jag startar upp ? Som i slow-motion nästan..

Vad händer med min perfekta macbook? :S

Observatör
Jag har ju inget OSX på den datorn jag håller ner T på utan resultat, så det blir rätt svårt att pilla i inställningarna då =) ...

Fn + "T" kan du testa ändå på datorns eget tangentbord, det kommandot känns igen av datorns firmware, om det är inställt så. Om datorn är firmware-lösenordsskyddad måste du befria datorn från batteriet och sedan låta datorn vara ett dygn. Då upphävs skyddet. Har du bråttom eller är du bara frustrerad? :P

• 2 weeks later...

Hej När jag bytte hårddisk så försvann min firewire.Fråga mig inte varför.Fick installera data via trådöst som finns som alt 10.5.7 `från annan Mac. Mvh JAK

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...