Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Unikt problem på 3GS?


iOnas

Rekommendera Poster

Hej, tänkte kolla om ngn annan nybliven 3GS-ägare råkat ut för samma sak;

 

Jag fick min 3GS ifrån Telenor i hemskickad i onsdags då jag förhandsbokat. Lyckan var total och då jag kör PC i så är det också min första kontakt med Apples produkter så förväntningen var mkt stor. Tyvärr så grusades allt efter ca 20 minuter då jag kunde konstatera att 3GS inte kunde hittas av iTunes eller PC'n.

 

För att göra en lång historia kort har jag av, -om samt återinstallerat iTunes, uppdaterat alla aktuella drivrutiner. Provat på tre olika PC. Totalt ägnat en hel arbetsdag till att försöka lösa problemet själv enligt konstens och Apples supportsidors alla regler.

Allt utan resultat och möjlighet till att kunna registrera min iPhone. Efter samtal med Telenors support så är beskedet att de aldrig hört talas om dylikt problem och telefonen är paj, skicka in på service........

 

Igår kväll knallade jag in på Apple Store i Täby C i hopp om lite hjälp och stöd. Döm om min förvåning när de kunde koppla ihop 3GS med dras Mac och registrera den åt mig. Glad i hågen halade jag då upp min bärbara HP och vi provade då tillsammans men icke! Efter en massa tricksande gör de samma konklusion som Telenor; de aldrig hört talas om dylikt problem och telefonen är paj, skicka in på service....

 

Nu på morgonen ringde jag till Apples support och pratar med en trevlig kille som säger: de aldrig hört talas om dylikt problem och telefonen är paj, skicka in på service.....

 

Så efter 2 dagars ägande kan jag ringa med den, tack vare killarna på Apple Store, men inte komma åt mina kontakter, förköpta Apps, min musik osv i iTunes för att telefonen är paj, måste skicka in på service.....

 

Så om ingen wiz kid med proppellerhatt här på forumet kan komma med ett sistaminuten-tips så skickar jag telefonen ikväll till Anna på Anovo.

 

I-landsproblem, javisst. men vansinnigt irriterandeoch frustrerande.

 

Någon som hört talas om liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag vore du så skulle jag gå till telenor och kräva en ny iphone , inte vill jag skicka en ny iphone till Anovo för reparation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa på en PC som funkar med en annan iPhone. Tror det är din laptop som är kass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle också vilja påstå att din pc inte vill kännas vid din iPhone.. ligger nog inte på iPhonens fel.. (kan dock göra) Som sagt ovan, testa med en iPhone som en annan windows användare har kört med ev testa andra USB portar om du nu inte har gjort de..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade testat på tre andra PC:s, skrev han.. Visst, PC suger, men alla tre borde väl inte vara sönder? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men han har inte skrivit att han har testat på en PC där någon annan fått sin iPhone att fungera.

 

Kan vara något så trivialt som en brandväggsinställning eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det löst; det var något så otippat som fel på medföljande USB-sladd.

 

Jag vägrade acceptera att lämna ifån mig min nya 3GS så snart utan satt hela helgen (nästan) och skruvade på detta problem.

 

Nu fungerar den, dock med min iPods kablage.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det löst; det var något så otippat som fel på medföljande USB-sladd.

 

Jag vägrade acceptera att lämna ifån mig min nya 3GS så snart utan satt hela helgen (nästan) och skruvade på detta problem.

 

Nu fungerar den, dock med min iPods kablage.

 

Ta med dig kabel och kvitto till närmaste Telenor-butik. Är de nästan lika duktiga på att hantera iPhone-kunder som Telia så får du en ny kabel med dig direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det löst; det var något så otippat som fel på medföljande USB-sladd.

 

Jag vägrade acceptera att lämna ifån mig min nya 3GS så snart utan satt hela helgen (nästan) och skruvade på detta problem.

 

Nu fungerar den, dock med min iPods kablage.

 

 

Gratulerar! På min va de fel på telefonen, lyckad jag kände mig efter att ha köat och väntat så länge.

 

Dem ville också skicka iväg min på reparation, men jag sa de att jag har inte köat och betalat flera tusen spänn för en reparerad telefon. Löste sig och jag fick en ny igår :)

 

/W

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag vore du så skulle jag gå till telenor och kräva en ny iphone , inte vill jag skicka en ny iphone till Anovo för reparation.

 

 

Nu e jag lite offtopic här. Men om det skulle vara så att hans telefon var sönder, vilket det visade sig att den inte var kan man kräva att få en ny då? Känns ju kass att behöva skicka en ny produkt på rep!!

 

Min nya iPhone har ju lite problem, Hemknappen funkar inte alltid, ibland tar den 1 tryck som dubbelklick, Knappen för att sänka volym är intryckt och funkar dåligt man känner itne heller när man sänker volymen under samtal eftersom klickkänslan inte alls finns i knappen. Den har ca: 15st sprickor i plasten!!!

 

Hur kul e det att skicka den på rep och kanske få en gamal reparera lur när man betalt för en ny :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu e jag lite offtopic här. Men om det skulle vara så att hans telefon var sönder, vilket det visade sig att den inte var kan man kräva att få en ny då? Känns ju kass att behöva skicka en ny produkt på rep!!

 

Min nya iPhone har ju lite problem, Hemknappen funkar inte alltid, ibland tar den 1 tryck som dubbelklick, Knappen för att sänka volym är intryckt och funkar dåligt man känner itne heller när man sänker volymen under samtal eftersom klickkänslan inte alls finns i knappen. Den har ca: 15st sprickor i plasten!!!

 

Hur kul e det att skicka den på rep och kanske få en gamal reparera lur när man betalt för en ny :(

 

Låter som din nya iPhone har blivit överkört av en lastbil under frakten! :S

Kanske har fått ett måndagsexemplar ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...