Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spår efter trial-program?


Welkin

Rekommendera Poster

Somliga program är ju som bekant inte gratis att använda, men somliga erbjuder ändå en försöksperiod. Jag undrar var i datorn som programmet i fråga sparar den informationen, som förhindrar en från att fortsätta använda programmet trots att trial-tiden har gått ut. Kan man ändra/radera detta på något vis?

 

En annan fråga som jag har är: finns det ingen sökmotor (har både spotlight, naturligtvis, och easyfind) som det går att söka efter "senast ändrad"-datum eller dylikt, i? Vet att det gick i windows, och har saknat det i mac.

 

Mycket tacksam för så snar hjälp som möjligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Somliga program är ju som bekant inte gratis att använda, men somliga erbjuder ändå en försöksperiod. Jag undrar var i datorn som programmet i fråga sparar den informationen, som förhindrar en från att fortsätta använda programmet trots att trial-tiden har gått ut. Kan man ändra/radera detta på något vis?

Självklart olika från program till program, men ett hett tips är att leta runt lite i /Library samt ~/Library efter filer som kan tänkas ha sån information... ibland har man tur!

 

En annan fråga som jag har är: finns det ingen sökmotor (har både spotlight, naturligtvis, och easyfind) som det går att söka efter "senast ändrad"-datum eller dylikt, i? Vet att det gick i windows, och har saknat det i mac.

Det klarar spotlight galant, om du trycker på "visa alla" när du påbörjat en sökning så kommer du till ett mer traditionellt sökfönster med den funktionen och många fler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...