Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan man stänga av DashBoard?


Keu

Rekommendera Poster

Kopiera detta och klistra in i terminal:

defaults write com.apple.dashboard mcx-disabled -boolean YES; killall Dock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kopierat och klistrat in den koden i den svarta rutan. Skall man ta bort all text innan eller kan det stå kvar? Och sedan? Kan man bara stänga fönstret/programmet? Hittar inget som typ på min gamla pc, att det e klart och utfört...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg
DashOff är den "gamla goda" som gör samma sak men sätter ett gränssnitt för de som är obekväma med terminalen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där tändes ett hopp, men när man klickar på download så står det att den inte kan finna URL:en.... så det e lika knepigt ännu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kopierat och klistrat in den koden i den svarta rutan. Skall man ta bort all text innan eller kan det stå kvar? Och sedan? Kan man bara stänga fönstret/programmet? Hittar inget som typ på min gamla pc, att det e klart och utfört...

 

Det ger ingen verifikation, däremot så kommer dockan försvinna och komma tillbaka, du kan se detta som en verifikation på att kommandot är slutfört.

Sedan kan du bara stänga fönstret ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg
Där tändes ett hopp, men när man klickar på download så står det att den inte kan finna URL:en.... så det e lika knepigt ännu...

Googlat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag undrar om man kan stänga av dashboard?

Jag undrar: Varför då?

(Om man inte gillar det kan man ju låta bli att trycka på knappen som aktiverar det.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar: Varför då?

(Om man inte gillar det kan man ju låta bli att trycka på knappen som aktiverar det.)

 

Precis, innan man trycker på dashboardknappen/ikonen första gången tar det inte upp några resurser om det är det du är orolig för

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all hjälp... nej det e så att den "ploppar" upp i tid och otid. Jag gör antagligen någon rörelse med musen som gör att den aktiveras... typ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Du har väl ett aktivt hörn.

 

Kolla inställningar för Exposé. Där kommer du åt aktiva hörn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...