Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Frakt cykel från Västerås till Göteborg


Sternis

Rekommendera Poster

Över sommaren sommarjobbar jag som bekant i Västerås. Då har jag även med mig min cykel, eftersom jag vill cykla till och från sommarjobbet. Dock vill jag gärna ha tillbaka min cykel till Göteborg när jag åker tillbaka dit. Hur ska man göra detta på bästa sätt om man inte har tillgång till bil och inte tänker cykla till Göteborg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bussgods!

 

Fick tips om det av en annan kompis. Hur funkar det och vad kostar det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Balooba. Bussgods är det klart smidigaste och billigaste alternativet. Jag har skickat en cykelram till Stockholm med bussgods och det kostade ca 250 kr. Var framme andra dagen efter dagen jag skickade det. En hel cykel lär inte kosta så mycket mer, om du tar av hjulen och lägger bredvid ramen, samt vrider styre och skruvar av pedaler. Fråga i närmaste cykelbutik om du kan få en tomkartong av grövre kartongstorlek. Då får du en som passar perfekt och är tålig. Butikerna brukar bara lämna dem till kartongåtervinning annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag var ung så gjorde vi nåt vi kallade HENKA det var att man cyklade bredvid nån som åkte moppe och man höll handen på dens axel så man lixom åkte snålskjuts.

 

Funkar säkert bredvid nå bil på E20 oxå....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Balooba. Bussgods är det klart smidigaste och billigaste alternativet. Jag har skickat en cykelram till Stockholm med bussgods och det kostade ca 250 kr. Var framme andra dagen efter dagen jag skickade det. En hel cykel lär inte kosta så mycket mer, om du tar av hjulen och lägger bredvid ramen, samt vrider styre och skruvar av pedaler. Fråga i närmaste cykelbutik om du kan få en tomkartong av grövre kartongstorlek. Då får du en som passar perfekt och är tålig. Butikerna brukar bara lämna dem till kartongåtervinning annars.

 

Hmm, jag antingen är jag dum, eller så är det skumt att hitta priser. Jag testade deras funktion för att söka pris, och den säger att det paketet jag tänkte skicka skulle kosta typ 800 kr. Kollade lite på deras pristabeller, och dom är inte helt lätta att läsa (som sagt, kanske för tat jag är dum igen)

 

När jag var ung så gjorde vi nåt vi kallade HENKA det var att man cyklade bredvid nån som åkte moppe och man höll handen på dens axel så man lixom åkte snålskjuts.

 

Funkar säkert bredvid nå bil på E20 oxå....

 

Hade som sagt inte tillgång till bil... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade som sagt inte tillgång till bil... :P

Cykla ut på E18 riktning väst så har du massor att åka snålkjuts på :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte cykeln få plats i typ bagageluckan där nere på en buss?

Swebuss har väl rätt gott om plats i bagageutrymmet. en cykel borde väl få plats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En given roadtrip! Vad kan det ta - tre-fyra dar och tänk på allt du får se på vägen! :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på en idé nu iofs: Man får inte ta med cykeln som bagage på tåget. MEN, om man köper en biiljett till den och sätter din opå platsen bredvid. Kan man kanske få ta med cykeln då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på en idé nu iofs: Man får inte ta med cykeln som bagage på tåget. MEN, om man köper en biiljett till den och sätter din opå platsen bredvid. Kan man kanske få ta med cykeln då?

 

konstigt att man inte får ha med den, då borde man ju inte få ha barnvagnar heller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du känner ingen som kör långtradare åt Posten? De brukar inte låta människor åka med av säkerhetsskäl, men en cykel går nog bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du packar ner cykeln i en väska tar du med dig den som bagage på tåget. Så länge det inte syns att det är en cykel är det inga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du packar ner cykeln i en väska tar du med dig den som bagage på tåget. Så länge det inte syns att det är en cykel är det inga problem.

 

Då får det bli en stor väska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du packar ner cykeln i en väska tar du med dig den som bagage på tåget. Så länge det inte syns att det är en cykel är det inga problem.

Va? Kan man få ner en cykel i en väska? Låter bökigt.

 

Sternis: Hur 17 fick du cykeln TILL Västerås då? Går det inte att göra samma på tillbakavägen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mamma kom och hämtade mig med bilen, men eftersom hon tillsammans med bilen är borta när jag åker tillbaka så går det inte på den vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man tar loss hjulen och vrider styret. Då ryms en vanlig cykel lätt i en resväska av större modell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte köpa en begagnad cykel, så har du en på varje plats?

När du sen säljer den så får du samma pengar tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, det var inte riktigt så billigt som jag hoppats på bussgods.
Mamma kom och hämtade mig med bilen, men eftersom hon tillsammans med bilen är borta när jag åker tillbaka så går det inte på den vägen.

Hur mycket betalade du din mamma för att hon skulle ta dig och cykeln till Västerås?

Var hennes transport billigare än bussgods? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket betalade du din mamma för att hon skulle ta dig och cykeln till Västerås?

Var hennes transport billigare än bussgods? :lol:

 

Hennes transport var mycket billig. Dock så får jag vänta lite längre på den. Nåja, jag får väl klara mig utan cykel en vecka eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...