Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Modeteckning

salakalle

Recommended Posts

Min dotter skall i höst designa och skapa en kollektion vid Textilakademin.

Hon gör alla modeteckningar direkt från penna till papper. svart/vitt eller färg. (syr sen upp)

Jag undrar om här finns någon med erfarenhet av modeteckning och arbetar med datastöd.

Mjukvara, Hårdvara (tänker exempelvis på ritplatta). Annat?

Förslag, tips och några ord om vad som kan åstadkommas tar jag allra hjärtligast emot.

Hälsar salakalle :crossfingers: . Må väl.

Vad jag vet så använder rätt många Photoshop och illustrator till just sådana saker men sen finns det ett program som heter OptiTex Fashion Design Software men hur bra och hur enkelt det är vet jag inte ...

Jag personligen skulle använt mig av Photoshop & illustrator...:)

Länk till OptiTex Fashion

Vad jag vet så använder rätt många Photoshop och illustrator till just sådana saker men sen finns det ett program som heter OptiTex Fashion Design Software men hur bra och hur enkelt det är vet jag inte ...

Jag personligen skulle använt mig av Photoshop & illustrator... :)

Länk till OptiTex Fashion

Jag talade med min dotter om visste om dataunderstöd användes på skolan innan jag frågade här på

forumet. Dataunderstöd var inget hon hört i samband med kursen.

Där emot satt hon just och studerade modemagasin och drog sig till minnes att de skapelser som

hos henne väckt störst intresse var gjorda med understöd av just Photoshop.

Ha de så gott, hälsar salakalle :crossfingers: . Tack för länken, skall studera den senare.

Photoshop och en bra ritplatta låter som en ypperlig kombination i och med att hon idag ritar på papper. Vet många serietecknare som gått från penna och papper till denna form av digitalisering.

En riktigt trevlig ritplatta är Wacoms Intous 4.

Photoshop och en bra ritplatta låter som en ypperlig kombination i och med att hon idag ritar på papper. Vet många serietecknare som gått från penna och papper till denna form av digitalisering.

En riktigt trevlig ritplatta är Wacoms Intous 4.

Tack för visat intresse och ditt tipps.

Ha det så gott, hälsar salakalle :crossfingers: som genast blev sugen på en egen ritplatta.

Har aldrig ritat så bra som när jag var 15-25.

Nu mer lutar väl budskapet åt att äldre behöver diverse hjälpmedel, kanske en ritplatta.

Innan det är dags att skaffa rollator.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...