Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airport Express problem


Palleman

Rekommendera Poster

Hej.

Har ett problem som är rätt irriterande då jag bli sittande utan nätuppkoppling då sambon tar kabeln istället för det trådlösa nätverket.

 

Köpte en Airport Express och kopplade in internet på. Min MacBook Pro har inga problem alls med den trådlösa internetuppkopplingen. Min sambo däremot som sitter med en Pc med Vista kopplas ur var 5:e minut från Internet om hon kör via Airporten.

 

Dessutom har vi båda problem med Airtunes som hackar var 25-30 sekund.

 

Finns det någon som har ett bra svar på hur man kan trixa så det funkar.

Är novis på trådlöst nätverk och allt vad portar och inställningar heter.

 

Jag gjorde bara som intruktionsboken sa mig att göra.

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Har ett problem som är rätt irriterande då jag bli sittande utan nätuppkoppling då sambon tar kabeln istället för det trådlösa nätverket.

 

Köpte en Airport Express och kopplade in internet på. Min MacBook Pro har inga problem alls med den trådlösa internetuppkopplingen. Min sambo däremot som sitter med en Pc med Vista kopplas ur var 5:e minut från Internet om hon kör via Airporten.

 

Dessutom har vi båda problem med Airtunes som hackar var 25-30 sekund.

 

Finns det någon som har ett bra svar på hur man kan trixa så det funkar.

Är novis på trådlöst nätverk och allt vad portar och inställningar heter.

 

Jag gjorde bara som intruktionsboken sa mig att göra.

 

Tacksam för svar.

 

Ang hack när du spelar upp musik, testat och byta kanal som Airporten skickar ut signaler på? Kan ju vara så att det finns andra trådlösa enheter i huset som stör ut.

 

http://www.hutsby.net/2009/04/airport-expr...ng-channel.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också upplevt att PC med Vista inte riktigt fungerar bra med Airport. Jag själv har en MacBook som det fungerar bra med, men min mamma har en bärbar dator med Vista och det är inte helt felfritt mellan Vista och Airporten.

Jag har sökt febrilt efter en lösning, men har ej hittat en. Jag vet inte ens riktigt vad det är för problem från första början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang hack när du spelar upp musik, testat och byta kanal som Airporten skickar ut signaler på? Kan ju vara så att det finns andra trådlösa enheter i huset som stör ut.

 

http://www.hutsby.net/2009/04/airport-expr...ng-channel.html

 

Testade andra kanaler, men det hjälpte inte tyvärr. Problemet kvarstår med hackande musik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en Airport Express och kopplade in internet på.

Du menar AirPort Extreme, eller hur?

Om inte, vad har du för router? Express används väl bara för att förlänga befintliga nätverk!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med 7.4.1 hade PC hemma problem med trådlösa. Nu med 7.4.2 verkar ingen klaga. Jag fick ett tag nedgradera Airport express till 7.3.2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar AirPort Extreme, eller hur?

Om inte, vad har du för router? Express används väl bara för att förlänga befintliga nätverk!?

 

nej express funkar att koppla in internet på. Min MacBook funkar kanoners med expressen förutom att airtunes hackar.

 

 

Okej ska se över vad man har för version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...